8 Fitness Μύθοι Που Πρέπει Να Διαλύσεις

Μάθε τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κανεις για να είσαι σε φόρμα!


 Credit: Victor Freitas/Unsplash

Πόσες φορές την εβδομάδα πρέπει να γυμνάζεσαι; Ποια είναι η καλύτερη ώρα; Είναι η άσκηση ο καλύτερος και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αδυνατίσεις; Πώς θα μετατρέψεις το λίπος σε μύες; Υπάρχουν πολλά που νομίζεις ότι ξέρεις, αλλά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Τι είναι μύθος και τι ισχύει; 

Αν έχεις πάρει απόφαση να ασχοληθείς με την φυσική σου κατάσταση, θα πρέπει να μάθεις να κλείνεις τα αφτιά σου στους μύθους! Μόνο έτσι θα μπορέσεις να πραγματοποιήσεις τους στόχους σου με σωστό και υγιεινό τρόπο.

Μύθος #1: Για να είσαι σε φόρμα πρέπει να κάνεις μία ή δύο φορές την εβδομάδα γυμναστική

Πραγματικότητα: Μία ή δύο φορές άσκησης την εβδομάδα, σίγουρα θα σε ωφελήσουν αλλά δεν είναι αρκετές. Αν θέλεις να έχεις αποτελέσματα, ο Chris Jordan, ειδικός σε θέματα fitness, σε συμβουλεύει να γυμνάζεσαι 3-5 φορές την εβδομάδα. Το ίδιο υποστηρίζει και ανάλογη έρευνα σύμφωνα με την οποία για να έχεις καλή φυσική κατάσταση και γερή καρδιά πρέπει να αθλείσαι 4-5 φορές την εβδομάδα.

Μύθος #2: Η καλύτερη ώρα για να γυμναστείς είναι το πρωί με το που ξυπνάς

Πραγματικότητα: Δεν υπάρχει καλύτερη ώρα για να κάνεις γυμναστική. Η καλύτερη ώρα είναι αυτή που θα αποφασίσεις εσύ και θα την τηρήσεις γιατί σου ταιριάζει. Μπορεί να προτιμάς να πηγαίνεις στο γυμναστήριο το βράδυ ή να τρέχεις το πρωί. Σημασία έχει το να γυμνάζεσαι και όχι το πότε. 

Μύθος #3: Τα βάρη μετατρέπουν το λίπος σε μυς

Πραγματικότητα: Δεν μπορείς να μετατρέψεις το λίπος σε μυς, γιατί πρόκειται για δύο διαφορετικούς ιστούς. Ο λιπώδης ιστός βρίσκεται κάτω από το δέρμα σου ανάμεσα στους μυς και γύρω από τα όργανα. Ο μυϊκός ιστός βρίσκεται σε όλο το σώμα. Τα βάρη σε βοηθούν να χτίζεις τον μυϊκό ιστό γύρω από κάθε λιπώδη. Ο καλύτερος τρόπος όμως για να μειώσεις τον λιπώδη ιστό είναι να τρως υγιεινά. Γι΄αυτό προτίμησε λαχανικά, πρωτεΐνες και καλά λιπαρά. 

Μύθος #4: Τα puzzle και τα παιχνίδια είναι πολύ καλή άσκηση για τον εγκέφαλο

Πραγματικότητα: Καλά τα επιτραπέζια και τα σταυρόλεξα αλλά δεν είναι αρκετά για να αντικαταστήσουν τη σωματική άσκηση η οποία αποδεδειγμένα κάνει καλό και στην πνευματική σου υγεία. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η αερόβια άσκηση όχι μόνο αυξάνει τον ρυθμό της καρδιάς, αλλά έχει και μεγάλα οφέλη για το μυαλό σου, καθώς βελτιώνει τη διάθεση και την μνήμη και συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου σου.

Μύθος #5: Η άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος να χάσεις βάρος

Πραγματικότητα: Αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, είναι λάθος να θεωρείς ότι μπορείς να το πετύχεις αρκεί να γυμνάζεσαι. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι για να αδυνατίσεις θα πρέπει να αλλάξεις πρωτίστως τις διατροφικές σου συνήθειες συνδυάζοντας τη γυμναστική με μια ισορροπημένη διατροφή απώλειας βάρους. 

Μύθος #6: Τα βάρη είναι μόνο για τους άνδρες

Πραγματικότητα: Τα βάρη είναι ένας εξαιρετικός τρόπος εκγύμνασης αν θες να ενδυναμώσεις τους μυς σου και δεν έχουν σχέση με το αν είσαι άντρας ή γυναίκα. Απλώς θα πρέπει να τα εντάξεις στην προπόνησή σου με την καθοδήγηση εξειδικευμένου γυμναστή. 

Μύθος #7: Χρειάζεται τουλάχιστον δύο εβδομάδες για να χάσεις την φόρμα σου

Πραγματικότητα: Στους περισσότερους, ο μυϊκός ιστός αδυνατίζει σε μία μόλις εβδομάδα. Ο Shawn Arent, διευθυντής του Center for Health and Human Performance at Rutgers University υποστηρίζει ότι αν σταματήσεις να γυμνάζεσαι, μέσα σε μία εβδομάδα θα αρχίσεις να χάνεις την φόρμα σου, οπότε καλό είναι να είσαι συνεπής στις προπονήσεις και το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθείς. 

Μύθος #8: Τα ισοτονικά αποτελούν την καλύτερη ενυδάτωση μετά από την γυμναστική

Πραγματικότητα: Τα περισσότερα από αυτά περιέχουν απλά νερό και ζάχαρη. Οι ειδικοί συνιστούν μετά τη γυμναστική να καταναλώνεις νερό και ένα σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη καθώς Έρευνες δείχνουν ότι μετά από την άσκηση η πρωτεΐνη βοηθά στην αποκατάσταση των μυών. 


Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Γυμναστείς Όταν Ο Χρόνος Σου Είναι Περιορισμένος

Οι Επιστήμονες Σου Λένε Τι Να Καταναλώνεις Πριν Τη Γυμναστική

FITNESS