Δυσπεψία Στο Γραφείο; Μην Την Αφήσεις Να Σαμποτάρει Τη Συγκέντρωσή Σου

Όλοι οι τρόποι για να αποφύγεις ή να ανακουφιστείς άμεσα από τα ανεπιθύμητα συμπτώματα.





Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Ποιος άλλους τομείς της ζωής επηρεάζει η δυσπεψία.
- Γιατί το κόκκινο κρασί δεν είναι φίλος σου.

Το νούμερο ίσως σου φανεί υπερβολικό, όμως ισχύει, καθώς το επιβεβαιώνει αμερικανική έρευνα. Το 40% των εργαζομένων αντιμετωπίζουν δυσκολία στη συγκέντρωσή τους στη δουλειά λόγω συμπτωμάτων, όπως καούρα ή δυσπεψία, τα οποία μπορεί να εμφανιστούν αμέσως ή λίγο μετά από την κατανάλωση τροφής ή υγρών ροφημάτων. Τα συμπτώματα αυτά συνήθως σχετίζονται με μια χρόνια πάθηση, τη Γαστροοισοφαγική Παλινδρόμιση, μία νόσο που απασχολεί το 1/3 περίπου του παγκόσμιου πληθυσμού, εξηγεί

ο Γαστρεντερολόγος Μανώλης Συμβουλάκης

. Σύμφωνα με την προαναφερθείσα έρευνα, περισσότεροι από 80% των ατόμων με αίσθημα καύσου δεν απολαμβάνουν το φαγητό τους, περισσότεροι από 60% αντιμετωπίζουν διαταραχές του ύπνου και 20% νιώθουν ότι επηρεάζεται ακόμα και η σεξουαλική ζωή τους.

Σε αντίθεση, όμως, με ό,τι μπορεί να πιστεύεις, ο τρόπος ζωής σου, αλλά και οι διατροφικές σου συνήθειες είναι οι δύο κατ’ εξοχήν παράγοντες που ευθύνονται για την ενεργοποίηση της νόσου και την εμφάνιση των δύο πολύ ενοχλητικών συμπτωμάτων της, της καούρας και της δυσπεψίας. Όπως εξηγεί όμως ο Δρ. Συμβουλάκης, τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν θεραπείες που ανακουφίζουν άμεσα από τέτοιους είδους συμπτώματα. Τα αλγινικά, για παράδειγμα, που είναι η νέα γενιά αντιόξινων, εκτός από την κλασική αντιόξινη δράση τους, δρουν και κατασταλτικά. Επιπρόσθετα, δηλαδή, σχηματίζουν ένα στρώμα που «επιπλέει» πάνω από το περιεχόμενο του στομάχου, δημιουργώντας έτσι ένα φυσικό φραγμό (τείχος) μεταξύ των στομαχικών υγρών (οξέων) και του οισοφάγου, καταστέλλοντας με αυτόν τον τρόπο την παλινδρόμηση και ως εκ τούτου και τα συμπτώματά της. Υπάρχουν όμως και άλλοι τρόποι για τον έλεγχο και την αποφυγή των συμπτωμάτων δυσπεψίας και καούρας που σχετίζονται με τις καθημερινές συνήθειες.

Το 40% των εργαζομένων αντιμετωπίζουν δυσκολία στη συγκέντρωσή τους στη δουλειά λόγω συμπτωμάτων, όπως καούρα ή δυσπεψία.

Τι μπορεί να βοηθήσει για την πρόληψη των συμπτωμάτων στο γραφείο

1.Να μη μένεις πολλές ώρες με άδειο στομάχι και να μην παραλείπεις γεύματα.

2.Να τρως μικρές ποσότητες φαγητού αρκετές φορές την ημέρα. Προτίμησε να κάνεις δυο τρία μικρογεύματα στο γραφείο παρά ένα μεγάλο. Όταν καταναλώνονται μεγάλα γεύματα, το στομάχι γεμίζει και πιέζει τα γαστρικά οξέα προς την κορυφή του και τον οισοφάγο.

3.Να αποφεύγεις τα πλούσια σε λιπαρά αλλά και με καρυκεύματα γεύματα, επειδή προκαλούν καούρα και δυσπεψία. Επίσης, το ίδιο ισχύει για ορισμένες τροφές όπως η σοκολάτα, τα εσπεριδοειδή και οι ντομάτες.

4.Πρόσεχε τα ροφήματα σου. Το κόκκινο κρασί, για παράδειγμα, μπορεί να πυροδοτήσει συμπτώματα, οπότε καλύτερα να το αποφύγεις στο επαγγελματικό σου γεύμα. Το ίδιο ισχύει και για τον καφέ. Αν έχεις διαπιστώσει ότι μετά την κατανάλωσή του έχεις συμπτώματα, περιόρισε ή απόφυγε την κατανάλωσή του.

5.Να τρως αργά και να μασάς καλά την τροφή. Για να πετύχεις αυτόν τον στόχο, θα πρέπει να κάνεις ένα διάλειμμα για φαγητό, έτσι ώστε να συγκεντρωθείς σ’ αυτό και να γευματίσεις με συνθήκες ηρεμίας, αντί να τρως κάνοντας ταυτόχρονα άλλα πράγματα.

6.Να μη φοράς πολύ στενά ρούχα στη δουλειά, επειδή μπορεί να σε επιβαρύνουν γενικά κι ακόμα περισσότερο, όταν γευματίζεις.

7.Να μη σκύβεις συχνά μετά το φαγητό

8.Να αποφεύγεις το κάπνισμα, μια και επιδεινώνει τέτοιου είδους συμπτώματα.

Δοκίμασε κι αυτό!

Κράτησε ένα διατροφικό ημερολόγιο με ποιες τροφές σου προκαλούν καούρα και δυσπεψία, ώστε να τις αποφύγεις. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μην παραλείψεις να ενημερώσεις και να συμβουλευτείς τον γιατρό σου, αν νιώθεις ότι τα συμπτώματα δεν υποχωρούν. 

Ο Μανώλης Συμβουλάκης είναι Γαστρεντερολόγος και Διευθυντής της Β’ Γαστρεντερολογικής Κλινικής του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ Hospital Center.

Διάβασε ακόμα:

Πάλι Πιάστηκες Στο Γραφείο;

Ένας Κορυφαίος Ειδικός Σου Λέει Πώς Θα Αποφύγεις Τον Πονοκέφαλο Στο Γραφείο




EXPERTS, ΥΓΕΙΑ