Πάλι Πιάστηκες Στο Γραφείο;

Οι μικρές αλλαγές που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις την επίσκεψη στον γιατρό.


Credit:Andrew Neel / Unsplash


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Ποια είναι η σωστή στάση σώματος.
- Πώς να αντιστρέψεις την κατάσταση.

Οι πολλές ώρες εργασίας και προσήλωσης μπροστά στον υπολογιστή μπορεί να ευθύνονται για ενοχλητικά συμπτώματα που έχεις καθημερινά, όπως πόνο ή πιάσιμο στον αυχένα. Τις περισσότερες φορές για τον πόνο στον αυχένα μπορεί να ευθύνεται η κακή στάση σώματος, όταν κάθεσαι μπροστά στον υπολογιστή αλλά και διάφορες επιβαρυντικές συνήθειες που μπορεί να υιοθετήσεις όταν υπάρχει πίεση χρόνου, όπως να χρησιμοποιείς τον υπολογιστή και να μιλάς ταυτόχρονα στο τηλέφωνο. Ο πόνος μάλιστα εκτός από τον αυχένα μπορεί να αντανακλά στο κεφάλι, τον ώμο, την πλάτη και τα χέρια. Ορίστε ποια προληπτικά μέτρα συστήνει ο Γιώργος Γουδέβενος, Dr. of Manual Medicine -φυσικοθεραπευτής.

1.Όταν κάθεσαι στην καρέκλα του γραφείου για να δουλέψεις, φρόντισε να έχεις σωστή στάση σώματος. Δηλαδή, η κοιλιά να είναι μέσα, η πλάτη ίσια και το κεφάλι ψηλά. Επίσης, φρόντισε να έχεις τον κορμό σου κοντά στο γραφείο.

2. Όταν δουλεύεις μπροστά στον υπολογιστή, φρόντισε η θέση της οθόνης να είναι τέτοια ώστε να κοιτάζεις ευθεία μπροστά στην οθόνη κι όχι πλαγίως.

3. Κάνε διάλειμμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα (το λιγότερο κάθε μία ώρα), για να σηκωθείς από την καρέκλα και να περπατήσεις.

4. Διάλεξε σωστό μαξιλάρι για τον ύπνο σου, κάνοντας έρευνα αγοράς σε μαγαζιά με ειδικά προϊόντα για τέτοιου είδους παθήσεις.

5. Απόφυγε τη χαμηλή θερμοκρασία του κλιματιστικού και το ανοιχτό παράθυρο. Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες ή η συνήθειά σου να κάθεσαι δίπλα σε ανοιχτό παράθυρο στο γραφείο μπορεί να προκαλέσουν σύσπαση, γνωστότερη ως ‘’ψύξη’’ και ‘’πιάσιμο’’ του αυχένα.

6. Πρόσεξε τη στάση σου ακόμα κι όταν χρησιμοποιείς laptop π.χ. στο σπίτι, καθώς πολλές φορές μπορεί να έχεις την τάση να κάθεσαι στον καναπέ και να ακουμπάς το laptop στα πόδια σου, με αποτέλεσμα να σκύβεις υπερβολικά πάνω στην οθόνη. Προτίμησε, όταν χρησιμοποιείς laptop, να το ακουμπάς πάνω σε τραπέζι.

7. Έχε το νου σου και με το κινητό. Αν περνάς ώρα σε σκυφτή στάση πάνω από το κινητό σου, επιβαρύνεις εξαιρετικά τον αυχένα σου, καθώς το βάρος του κεφαλιού - που σηκώνει ο αυχένας - τετραπλασιάζεται. Απόφυγε, λοιπόν, να χρησιμοποιείς το κινητό σου για να σερφάρεις στο διαδίκτυο ή να επικοινωνήσεις στα social media για πολλή ώρα. Προτίμησε καλύτερα τον υπολογιστή.

Οι πολλές ώρες εργασίας και προσήλωσης μπροστά στον υπολογιστή μπορεί να ευθύνονται για ενοχλητικά συμπτώματα που έχεις καθημερινά, όπως πόνο ή πιάσιμο στον αυχένα.

Τι να θυμάσαι:

Η τακτική άσκηση οδηγεί σε μυϊκή ενδυνάμωση, με τελικό αποτέλεσμα τη μείωση της αυχεναλγίας και άλλων ενοχλήσεων του μυοσκελετικού συστήματος. Υπάρχουν, μάλιστα, 3 ασκήσεις για να αντιμετωπίσεις τους πόνους στον αυχένα. Αν ωστόσο τα συμπτώματά σου επιμένουν, θα πρέπει να επισκεφτείς έναν εξειδικευμένο γιατρό για διερεύνηση των αιτιών και σωστή θεραπεία. 

Διάβασε ακόμα:

7 Συνήθειες Στο Γραφείο Που Πρέπει Οπωσδήποτε Να Αλλάξεις

Πώς Θα Γίνεις Πιο Παραγωγικός Τον Επόμενο Μήνα

WORK LIFE BALANCE