Πώς Η Αναβλητικότητα Επηρεάζει Την Υγεία Σου

4 μικροβήματα που σε βοηθήσουν να την αντιμετωπίσεις.


Credit: Heidi Sandstrom/Unsplash

Έχεις τόσα πολλά να κάνεις σε τόσο λίγη ώρα, με αποτέλεσμα λόγω της κακής διαχείρισης του χρόνου σου κάποιες φορές να καθυστερείς. Και ενώ η πίεση σε λογικά πλαίσια σε κάνει να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό στη δουλειά σου, η πολλή πίεση πολλές φορές μπορεί να σε οδηγήσει στην αναβλητικότητα. Και αυτή με τη σειρά της μπορεί να έχει επιπτώσεις σε εσένα, στα μέλη της ομάδα σου, ακόμα και στην υγεία σου. 

Η αναβλητικότητα έχει επιπτώσεις στην απόδοση, αλλά και την πνευματική και σωματική σου υγεία.

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Psychology Bulletin, ο ψυχολόγος Piers Steel υποστηρίζει ότι η αναβλητικότητα μειώνει την απόδοση και επηρεάζει την ευεξία. Ο ίδιος μάλιστα πιστεύει ότι σήμερα η αναβλητικότητα είναι περισσότερο αυξημένη λόγω της τεχνολογικής ανόδου και ιδιαίτερα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού αδυνατεί να τη χειριστεί, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται σε κάθε τομέα της ζωής του.

Οι επιπτώσεις της αναβλητικότητας

1.Πνευματική υγεία: Σύμφωνα με έρευνα του 2010 η αναβλητικότητα και το άγχος συνδέονται άμεσα. Μάλιστα υψηλά επίπεδα αναβλητικότητας επηρεάζουν την πνευματική υγεία και την συμπεριφορά, με αποτέλεσμα ένα αναβλητικό άτομο να μην μπορεί να χαλαρώσει και να αποβάλλει το στρες εύκολα.

2. Σωματική υγεία: Εκτός από την πνευματική υγεία, η αναβλητικότητα έχει αρνητικές επιπτώσεις και στη σωματική, καθώς τα αναβλητικά άτομα τείνουν να μην φροντίζουν την υγεία τους. Έρευνα του 2015 μάλιστα υποστηρίζει ότι η αναβλητικότητα μπορεί να είναι επιβαρυντικός παράγοντας για την υπέρταση.

3. Επαγγελματική απόδοση και εξέλιξη: Πέρα από την υγεία, η αναβλητικότητα επηρεάζει και την επαγγελματική απόδοση. Έρευνα του 2013 υποστηρίζει ότι τα αναβλητικά άτομα έχουν μικρότερες απολαβές, ενώ σύμφωνα με άλλη έρευνα η αναβλητικότητα εμποδίζει την επαγγελματική εξέλιξη.

Η αναβλητικότητα λοιπόν σύμφωνα με τις παραπάνω έρευνες μπορεί να επηρεάζει την υγεία και την απόδοσή σου. Το θέμα είναι μπορείς να την διαχειριστείς; Σε έρευνά τους οι Peter Gröpel και Piers Steel υποστηρίζουν πως μπορείς.

Σύμφωνα με την έρευνα όσοι έχουν συγκεκριμένους στόχους και σωστό προγραμματισμό, μπορούν να αντιμετωπίσουν καλύτερα την αναβλητικότητα.

Τι έδειξε η έρευνα

Οι ερευνητές διεξήγαγαν διαδικτυακή έρευνα σε δείγμα 9000 συμμετεχόντων αναφορικά με την αναβλητικότητα και το κατά πόσο μπορούν να την διαχειριστούν. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι είχαν συγκεκριμένους στόχους και σωστό προγραμματισμό, μπορούσαν να την αντιμετωπίσουν.

Ένας σωστός προγραμματισμός σου δίνει την δυνατότητα να διαχειριστείς και να αντιμετωπίσεις το άγχος, με αποτέλεσμα να είσαι πιο παραγωγικός τόσο στην δουλειά όσο και σε κάθε τομέα της ζωής σου.

Για να το κάνεις όμως αυτό χρειάζεται να ακολουθήσεις 4 μικροβήματα. 

1.Προετοιμάσου: η σωστή προετοιμασία είναι το κλειδί για να μπορέσεις να διαχειριστείς την αναβλητικότητα και το άγχος σου. Τι σημαίνει αυτό; Να θέτεις σαφείς και ξεκάθαρους στόχους. Σκέψου τι θέλεις να καταφέρεις και βάλε στόχο. 

2. Διατήρησε τον στόχο σου: Τα αναβλητικά άτομα συνήθως αποφεύγουν οτιδήποτε δεν είναι ευχάριστο. Αντιμετώπισε ακόμα και τα πιο βαρετά και κουραστικά πράγματα που πρέπει να κάνεις σαν μία ευκαιρία εξέλιξης και ανάπτυξης. Σαν μία ευκαιρία να μάθεις περισσότερα. Αυτό θα σε βοηθήσει να νικήσεις την αναβλητικότητά σου και να βρεθείς ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο σου.

3. Κάνε διάλειμμα: Ένα μικρό διάλειμμα είναι απαραίτητο για να χαλαρώσεις, να αποβάλεις το στρες και να επιστρέψεις στην δουλειά σου συγκεντρωμένος. Πρόσεχε όμως να μην το παρακάνεις γιατί τα διαλείμματα διαρκείας έχουν ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

4. Συγκεντρώσου: Να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτό με το οποίο ασχολείσαι και προσπάθησε να διώξεις μακριά οτιδήποτε σου αποσπά την προσοχή. 


Διάβασε ακόμα:

Πώς 5 Δευτερόλεπτα Μπορούν Να Εξαλείψουν Την Αναβλητικότητα

Έρευνα: Αύξησε Την Αποδοτικότητά Σου Μετά Μουσικής!

ΥΓΕΙΑ