Ένας Καθηγητής Ιατρικής Εξηγεί Πώς Η Άσκηση Ενισχύει Τη Λειτουργία Του Εγκεφάλου

Καλή φυσική κατάσταση = καλή λειτουργία του εγκεφάλου


Credit: Pexels

Τα οφέλη της άσκησης στην υγεία και τον οργανισμό σου είναι πολλά. Έρευνες δείχνουν ότι η γυμναστική σε κάνει να νιώθεις καλύτερα, καθώς απελευθερώνει ορμόνες που ρυθμίζουν και βελτιώνουν την διάθεσή σου, όπως η ενδορφίνη - γνωστή και ως ορμόνη της ευτυχίας, που μειώνει κατά 20% την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης, το άγχος και το στρες και συμβάλει στην καλή υγεία, ευημερία και ευφορία σου. Παράλληλα, βελτιώνει το αίσθημα της αυτοπεποίθησης. Πώς ωφελεί όμως τον εγκέφαλό σου;

Μνήμη και γνωστική λειτουργία

Όσο μεγαλώνεις, οι γνωστικές και διανοητικές λειτουργίες του εγκεφάλου σου μειώνονται. Όμως ακόμα και 1 ώρα άσκησης μπορεί να βελτιώσει την μνήμη και τις διανοητικές σου ικανότητες. Αυτό υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα  ενώ παρόμοιες έρευνες αποδεικνύουν ότι άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα γυμναστικής, ακόμα και αν αυτό περιελάμβανε περπάτημα, τρέξιμο, ή ποδήλατο, κατάφεραν να βελτιώσουν το μέρος του εγκεφάλου που βελτιώνει την μνήμη, σε σχέση με όσα άτομα δεν γυμνάζονταν.

Μία ακόμη έρευνα δείχνει πως ένα 6μηνο πρόγραμμα γυμναστικής σε ενήλικες που αντιμετώπιζαν προβλήματα μνήμης, τους βοήθησε να βελτιώσουν την γνωστική τους λειτουργία. Τέλος, η άσκηση αυξάνει τα επίπεδα της πρωτεΐνης BDNF, του εγκεφαλικού νευροτροφικού παράγοντα, που παίζει καταλυτικό ρόλο στην αντιμετώπιση του Αλτσχάιμερ.

Όπως καταλαβαίνεις ακόμαι και λίγες ώρες άσκησης την εβδομάδα εκτός από την ευεξία που θα σου προσφέρουν θα ενισχύσουν την μνήμη και τις γνωστικές σου λειτουργίες και θα συμβάλουν στην καλή υγεία του εγκεφάλου σου. Γι΄αυτό βρες ένα είδος γυμναστικής που σου αρέσει. Περπάτησε, κάνε κολύμπι, ποδήλατο ή τρέξιμο και απόλαυσε τα οφέλη της άσκησης στο σώμα και το μυαλό σου. 

Διάβασε ακόμα:

Οι Γιατροί Είναι Ξεκάθαροι: Πρέπει Να Ιδρώνεις Καθημερινά!

Κοφτερό Μυαλό Σε 3 Βήματα

FITNESS, ΥΓΕΙΑ