Ένας Καθηγητής Ιατρικής Εξηγεί Πώς Η Άσκηση Ενισχύει Τη Λειτουργία Του Εγκεφάλου

Καλή φυσική κατάσταση = καλή λειτουργία του μυαλού


Credit: Pexels

Έρευνες δείχνουν ότι η γυμναστική εκτός από τα οφέλη που έχει στην υγεία μας βελτιώνει την αυτοπεποίθηση και την ψυχολογία μας, καθώς απελευθερώνει ορμόνες που ρυθμίζουν και βελτιώνουν την διάθεσή , όπως η ενδορφίνη - γνωστή και ως ορμόνη της ευτυχίας, που μειώνει κατά 20% την εμφάνιση συμπτωμάτων κατάθλιψης, το άγχος και το στρες συμβάλλοντας σημαντικά στην ευημερία και την ευφορία. Έχεις όμως ποτέ αναρωτηθεί πώς η γυμναστική ωφελεί και το μυαλό σου; Ο Καθηγητής Ιατρικής Scott Lear σου δίνει την απάντηση.

Μνήμη και γνωστική λειτουργία

"Όσο μεγαλώνουμε, οι γνωστικές και διανοητικές λειτουργίες του εγκεφάλου μας μειώνονται. Όμως ακόμα και 1 ώρα άσκησης μπορεί να βελτιώσει την μνήμη και τις διανοητικές μας ικανότητες.  Πρόσφατη έρευνα αλλά και παρόμοιες παλιότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα γυμναστικής, ακόμα και αν αυτό περιελάμβανε απλώς περπάτημα, τρέξιμο, ή ποδήλατο, κατάφεραν να βελτιώσουν το μέρος του εγκεφάλου που βελτιώνει την μνήμη, σε σχέση με όσα άτομα δεν γυμνάζονταν. Μία ακόμη έρευνα δείχνει πως ένα 6μηνο πρόγραμμα γυμναστικής σε ενήλικες που αντιμετώπιζαν προβλήματα μνήμης, τους βοήθησε να βελτιώσουν την γνωστική τους λειτουργία. Τέλος, η άσκηση αυξάνει τα επίπεδα της πρωτεΐνης BDNF, του εγκεφαλικού νευροτροφικού παράγοντα, που παίζει καταλυτικό ρόλο στην αντιμετώπιση του Αλτσχάιμερ."

Όπως καταλαβαίνεις ακόμα και λίγες ώρες άσκησης την εβδομάδα εκτός από την ευεξία που θα σου προσφέρουν θα ενισχύσουν την μνήμη και τις γνωστικές σου λειτουργίες και θα συμβάλλουν στην καλή υγεία του εγκεφάλου σου. Γι΄αυτό βρες ένα είδος γυμναστικής που σου αρέσει. Περπάτησε, κάνε κολύμπι, ποδήλατο ή τρέξιμο και απόλαυσε τα οφέλη της άσκησης στο σώμα και το μυαλό σου. 

Διάβασε ακόμα:

Οι Γιατροί Είναι Ξεκάθαροι: Πρέπει Να Ιδρώνεις Καθημερινά!

Κοφτερό Μυαλό Σε 3 Βήματα

ΥΓΕΙΑ, FITNESS