Ένας Φυσικοθεραπευτής Σου Λέει Πώς Να Προστατέψεις Τη Μέση Σου Όταν Οδηγείς

Για να μη φτάσεις στο γραφείο με πόνο, φρόντισε για τη σωστή σου στάση στη διαδρομή για τη δουλειά.


Credit: SOCMIA Fotografía/Unsplash



Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Τι είναι αυτό που ίσως ξεχνάς καθώς οδηγείς.
- Γιατί να προτιμάς να κάθεσαι κάθετα. 

Αν ανήκεις σε εκείνους που χρειάζονται να οδηγήσουν καθημερινά πάνω από μία ώρα, για να φτάσουν στην δουλειά τους και άλλη τόση για να επιστρέψουν σπίτι, είναι βέβαιο ότι έχεις προνοήσει για το πώς ακριβώς θα περάσεις όσο πιο ευχάριστα το διάστημα αυτό. Με το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο σωστά ρυθμισμένο, τον αγαπημένο σου σταθμό να παίζει τη μουσική που σ’ αρέσει, πίνοντας γουλιές από τον πρώτο καφέ της ημέρας και κυρίως διατηρώντας τη χαλαρή σου διάθεση, μπορείς να κάνεις τη διαδρομή μέχρι το γραφείο πιο ευχάριστη, χωρίς να αφήσεις την κίνηση ή το πιθανό μποτιλιάρισμα να σε εκνευρίσουν ή αγχώσουν. Έχεις ξεχάσει κάτι; Πιθανόν, ναι! Όχι, δεν αναφέρομαι στη ζώνη, γιατί το θεωρώ αυτονόητο ότι τη φοράς. Τον τρόπο που κάθεσαι στη θέση του αυτοκινήτου, αυτό είναι που θέλω να προσέξεις.

Ο Γιώργος Γουδέβενος, Dr. of Manual Medicine - φυσικοθεραπευτής, εξηγεί ότι η κακή θέση κατά την οδήγηση μπορεί να πυροδοτήσει συμπτώματα οσφυαλγίας ή να επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα. Γι’ αυτό συστήνει συγκεκριμένα μέτρα πρόληψης που καλό θα ήταν να τα υιοθετήσεις.

Προστάτεψε τη μέση σου

1.Μη σπρώχνεις πολύ πίσω τη θέση του αυτοκινήτου, επειδή αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να σκύβεις πολύ μπροστά για να πιάσεις το τιμόνι, πράγμα που επιβαρύνει το μυοσκελετικό σου σύστημα.

2.Προσπάθησε να κάθεσαι όσο το δυνατόν πιο κάθετα στη θέση του αυτοκινήτου χωρίς να βουλιάζεις, επιτρέποντας τα γόνατα να είναι στο ίδιο ή σε χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με τα ισχία σου, αφού έτσι επιτυγχάνεται η μικρότερη δυνατή συμπίεση στη μέση σου.

3.Αν έχεις γενικά ενοχλήσεις στη μέση σου, πιθανόν να χρειάζεται να τοποθετήσεις ανάμεσα στο κάθισμα του αυτοκινήτου και τη μέση σου μια πετσέτα τυλιγμένη σε ρολό ή ένα μικρό ειδικό μαξιλάρι, έτσι ώστε να υποστηρίξεις το σημείο χαμηλά στην οσφυϊκή μοίρα.

4.Αν η καθημερινή σου διαδρομή ξεπερνά τη μία ώρα, καλό είναι να κάνεις μια μικρή στάση. Μπορεί να προγραμματίσεις για παράδειγμα να κάνεις ενδιάμεσα - πριν φτάσεις στη δουλειά σου - μια στάση για να πάρεις τον καφέ σου. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει να επιδιώκεις να κάνεις στάση κάθε μία ώρα περίπου, αν κάνεις κάποιο μακρινό ταξίδι.

5.Πρόσεξε το κλιματιστικό. Μια πολύ χαμηλή θερμοκρασία μπορεί να σου προκαλέσει ψύξη και πιασίματα στον αυχένα. Απόφυγε, λοιπόν, τη μετακίνηση μέσα σ’ ένα παγωμένο αυτοκίνητο.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προειδοποιεί ότι η πολύωρη οδήγηση αποτελεί έναν από τους πλέον τεκμηριωμένους λόγους πρόωρης φθοράς του μεσοσπονδυλίου δίσκου σύμφωνα με τη θεωρία των δονήσεων. Δηλαδή ο δίσκος δονείται σε συχνότητα 4-6Hz και το αυτοκίνητο με ακριβώς την ίδια. Ο συντονισμός αυτός έχει ως αποτέλεσμα τη γήρανση του δίσκου. Γι’ αυτό στα πολύωρα ταξίδια συνιστάται η διακοπή της οδήγησης ανά δύο ώρες, ώστε να διακόπτεται ο παρατεταμένος συντονισμός φθοράς του δίσκου.

Η κακή θέση κατά την οδήγηση μπορεί να πυροδοτήσει συμπτώματα οσφυαλγίας ή να επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα.

Πώς να αποφορτιστείς μέχρι να φτάσεις στη δουλειά

Τι άλλο σου συστήνουμε, ώστε η καθημερινή διαδρομή με το αυτοκίνητο να έχει ιδιότητες αποφόρτισης; Να προτιμάς να ακούς μουσική κι όχι ειδήσεις στο ραδιόφωνο και να δεσμευτείς να μην μιλάς και κυρίως να μην απαντάς στο κινητό σου όση ώρα οδηγείς. Όχι μόνο επειδή κάτι τέτοιο είναι επικίνδυνο, αλλά κυρίως διότι, όταν το τηλέφωνο χτυπάει, είναι συνήθως γιατί κάτι θέλουν οι άλλοι από εσένα, πράγμα που θέλοντας και μη θα στρέψει την εγκεφαλική σου δραστηριότητα στην "to do list". Θυμήσου, απλά, ότι μπορείς να απαντήσεις σε όλα τα τηλεφωνήματά σου αργότερα και χάρισε στον εαυτό σου το δικαίωμα για μια ασφαλή και χαλαρή οδήγηση. 


Διάβασε ακόμα:

Ένας Γιατρός Σου Λέει Πώς Θα Βελτιώσεις Τον Τρόπο Ζωής Σου

8 Καθημερινές Συνήθειες Για Να Είσαι Πάντα Υγιής

ΥΓΕΙΑ