Πως Να Αλλάξεις Τη Διάθεσή Σου Όταν Νιώθεις Πεσμένος

5 απλοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν να αλλάξεις την ψυχολογία σου και να αποκτήσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση.


Credit: Tim Bogdanov/Unsplash

Υπάρχουν φορές που δεν μπορείς να είσαι 100% σίγουρος για τον εαυτό σου και αμφιβάλλεις για τις δυνάμεις και τις ικανότητές σου. Στο ανταγωνιστικό περιβάλλον του σήμερα είναι πολύ δύσκολο να διατηρείς καθημερινά την αυτοπεποίθηση, την ενέργεια και την καλή σου διάθεση.

Τα καλά νέα είναι ότι η επιστήμη σε βοηθάει να τα καταφέρεις. Δοκίμασε μία από τις ασκήσεις που ακολουθούν, πίστεψε στον εαυτό σου και βελτίωσε την ψυχολογία σου.

1.Φτιάξε τη στάση του σώματός σου

Η ψυχολόγος και καθηγήτρια του Harvard, Amy Cuddy, σε ομιλία της στο TED υποστηρίζει ότι η γλώσσα του σώματός σου μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου.

Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Cuddy μελέτησε τη στάση του σώματος των συμμετεχόντων, από τους οποίους ζήτησε να κάθονται είτε με στητό κορμό είτε όχι. Παράλληλα μέτρησε τα επίπεδα τεστοστερόνης και κορτιζόλης, των ορμονών που επηρεάζουν την αυτοπεποίθηση και το στρες, πριν και μετά από αυτό.

Όσοι από τους συμμετέχοντες είχαν μία στητή στάση σώματος, μετά από 2 λεπτά είχαν 20% αύξηση της τεστοστερόνης τους και μία μείωση της τάξεως του 25% της κορτιζολης. Αυτό σημαίνει ότι η γλώσσα του σώματός σου επηρεάζει τον τρόπο που σκέφτεσαι.

2. Χαμογέλασε

Ένα χαμόγελο είναι ο πιο δυναμικός τρόπος επικοινωνίας. Έρευνες δείχνουν ότι όλοι έχουμε διαφορετικά χαμόγελα και ότι μπορούμε να καταλάβουμε πότε κάποιος χαμογελάει ψεύτικα. Ωστόσο ακόμα και ένα ψεύτικο χαμόγελο μπορεί να σε ωφελήσει. Έρευνα του 2012 υποστηρίζει ότι ακόμα και ένα ψεύτικο χαμόγελο μειώνει τους χτύπους της καρδιάς  και διώχνει το άγχος. Γι’ αυτό ακόμα και αν δεν αισθάνεσαι καλά, χαμογέλα έστω και με το ζόρι. Θα αισθανθείς σίγουρα καλύτερα.

Σύμφωνα με έρευνα η γλώσσα του σώματός σου επηρεάζει και τον τρόπο που σκέφτεσαι.

3. Βρες ένα άτομο που αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου

Όταν δεν αισθάνεσαι καλά, μπορείς να στραφείς για βοήθεια στην οικογένεια και τους φίλους σου. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις ότι υπάρχουν άτομα γύρω σου στα οποία μπορείς να βασιστείς. Η επιστήμη υποστηρίζει ότι ένα δίκτυο υποστήριξης έχει μακροπρόθεσμα οφέλη, καθώς σε βοηθάει να διαχειριστείς το άγχος σου και να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου. Έρευνα του 2013 αποκαλύπτει ότι τα εσωστρεφή άτομα έχουν χαμηλότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με τα εξωστρεφή. Είτε λοιπόν είναι συνάδελφος είτε φίλος είτε ένα μέλος της οικογένειά σου, βρες το δικό σου “confidence buddy” και κάθε φορά που χρειάζεσαι ένα boost αυτοπεποίθησης απευθύνσου σε αυτόν.

4. Άκουσε ένα τραγούδι με έντονο ρυθμό

Η μουσική επηρεάζει την αποδοτικότητα και την ενέργειά σου. Σύμφωνα με έρευνα του 2014 όμως επηρεάζει και την αυτοπεποίθησή σου. Ερευνητές μελέτησαν 31 τραγούδια διαφορετικών εποχών προκειμένου να διαπιστώσουν πόση αυτοπεποίθηση ένιωθαν οι άνθρωποι πριν και αφού τα ακούσουν. Ανακάλυψαν ότι τα τραγούδια με έντονο ρυθμό έκαναν ένα άτομο να νιώθει περισσότερη αυτοπεποίθηση σε σχέση με όσα είχαν πιο αργό.

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Φτιάξε μία λίστα με τα αγαπημένα σου τραγούδια σε έντονο ρυθμό και την επόμενη φορά που δεν θα έχεις πολύ καλή διάθεση, άκουσέ τα.

5. Δείξε τον άλλο σου εαυτό

Σκέψου για λίγο ότι είσαι κάποιος άλλος. Για παράδειγμα κάποιος που θαυμάζεις και προσπάθησε να δεις τι θα έκανε ή τι θα έλεγε εκείνος σε αντίστοιχη περίπτωση. Αυτό σε βοηθάει να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου και να πάρεις καλύτερες αποφάσεις. Βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να συμπεριφέρεσαι διαρκώς σαν κάποιος άλλος. Αρκεί να θυμάσαι να βγάζεις στην επιφάνεια τον άλλο σου εαυτό όποτε κρίνεις ότι είναι απαραίτητο.  

Διάβασε ακόμα:

7 Απλά Βήματα Για Να Είσαι Χαρούμενος Όλη Την Ημέρα

Έρευνα: Γιατί Είμαστε Λιγότερο Ευτυχισμένοι;

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ