Πώς Να Γυμναστείς Όταν Ο Χρόνος Σου Είναι Περιορισμένος

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι 1 λεπτό ειδικών ασκήσεων έχει τα ίδια αποτελέσματα με 45 λεπτά γυμναστικής.


Credit: Ryan Tauss/Unsplash

Τα οφέλη της άσκησης είναι γνωστά: βελτιώνει την διάθεσή σου, διώχνει το στρες, σε κάνει πιο ευλύγιστο, μειώνει την χοληστερίνη και βοηθάει το μυαλό σου. Τι γίνεται όμως αν κάποιος θέλει να γυμναστεί αλλά δεν έχει χρόνο εξαιτίας του υπερβολικά φορτωμένου προγράμματός του; Μπορεί να γυμναστεί σε ελάχιστο χρόνο επιτυγχάνοντας τα ίδια αποτελέσματα με εκείνον που αφιερώνει τουλάχιστον1 ώρα στο γυμναστήριο;

Κι όμως σύμφωνα με μία νέα έρευνα του McMaster University μπορείς να γυμναστείς - ακόμα και αν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος - αφιερώνοντας 1 μόλις λεπτό!

Τι λέει η έρευνα

Επιστήμονες του McMaster University μελέτησαν την απόδοση 25 νεαρών ανδρών - οι οποίοι δεν ήταν σε ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση - σε αερόβιες ασκήσεις. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Η πρώτη ήταν η ομάδα ελέγχου, η δεύτερη έκανε έντονη άσκηση και η τρίτη ελάχιστη σε διάρκεια προπόνηση.

Η ομάδα ελέγχου δεν συμμετείχε καθόλου σε ασκήσεις γυμναστικής. Η δεύτερη 3 φορές την εβδομάδα έκανε 2 λεπτά ζέσταμα, 45 λεπτά ποδήλατο και 3 λεπτά χαλάρωση.

Κι όμως μπορείς να γυμναστείς - ακόμα και αν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος - αφιερώνοντας 1 μόλις λεπτό!

Η τρίτη ομάδα έκανε την ελάχιστη δυνατή προπόνηση: 2 λεπτά ζέσταμα σε ποδήλατο, sprint 20 δευτερολέπτων και 2 λεπτά χαλαρό ποδήλατο. Οι συμμετέχοντες επαναλάμβαναν αυτή τη διαδικασία άλλες 2 φορές και το συνολικό τους πρόγραμμα διαρκούσε 10 λεπτά, κάνοντας μόνο 1 λεπτό συνολικά έντονη άσκηση.

Οι 3 ομάδες ακολούθησαν το πρόγραμμα για 3 μήνες. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα;

Τα αποτελέσματα

Οι συμμετέχοντες της ομάδας ελέγχου δεν είχαν καμία διαφορά στη φυσική τους κατάσταση. Αντίθετα, εκείνοι των άλλων 2 ομάδων είχαν 20% αύξηση καρδιαγγειακής αντοχής, μεγαλύτερη ενέργεια και πιο δυνατούς μύες.

Στο τέλος του πειράματος οι άνδρες της δεύτερης ομάδας είχαν κάνει ποδήλατο συνολικά 27 ώρες, ενώ της τρίτης 6, εκ των οποίων μόλις τα 36 λεπτά ήταν έντονη άσκηση, με τους πρώτους να αφιερώνουν 50 λεπτά για τη γυμναστική τους και τους δεύτερους 10. Κι όμως είχαν τα ίδια αποτελέσματα!

Ο Martin Gibala, καθηγητής κινησιολογίας και επικεφαλής της έρευνας υποστηρίζει: "για κάποιον που δεν μπορεί να αφιερώσει 45 λεπτά ή μία ώρα για να κάνει γυμναστική, αποδεικνύεται επιστημονικά ότι μπορεί να βελτιώσει και την υγεία και τη φυσική του κατάσταση με ένα μόλις λεπτό έντονης άσκησης”. Ο ίδιος μάλιστα προτείνει 3 ασκήσεις που μπορεί κάποιος να κάνει χωρίς να πρέπει να πάει στο γυμναστήριο:

1.Sprint

Περπάτησε ή κάνε χαλαρό jogging για να ζεσταθείς. Κάνε ένα sprint για 20 δευτερόλεπτα και χαλάρωσε περπατώντας. Επανάλαβε 3 φορές την διαδικασία- θα χρειαστείς 5-7 λεπτά.

2. Σκάλες

Ανέβα τις σκάλες τρέχοντας για 20 δευτερόλεπτα και ξεκουράσου κατεβαίνοντας περπατώντας. Κάνε 3 επαναλήψεις - θα χρειαστείς λιγότερο από 2 λεπτά.

3. Σκοινάκι

Μία εξίσου εύκολη μορφή γυμναστικής είναι το σκοινάκι. Κάνε μία προθέρμανση και κάνε σκοινάκι όσο πιο γρήγορα μπορείς για 20 δευτερόλεπτα. Κάνε ένα μικρό διάλειμμα και επανάλαβε 3 φορές. Δεν θα σου πάρει περισσότερο από 2 λεπτά!

Διάβασε ακόμα:

5 Βήματα Για Να Πετύχεις Τους Fitness Στόχους Σου

H Καλύτερη Ώρα Για Γυμναστική

FITNESS