7 Συνήθειες Στο Γραφείο Που Πρέπει Οπωσδήποτε Να Αλλάξεις

Πώς να διορθώσεις τις συνήθειες που υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής σου στο γραφείο και επιβαρύνουν ύπουλα την υγεία σου.


Credit: Oli Dale / Unsplash


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πότε πρέπει να φτιάχνεις το lunch bag σου.
- Γιατί δεν πρέπει να μιλάς και να γράφεις ταυτόχρονα.

Πολλοί είναι εκείνοι που έχουν συνδέσει το γραφείο αποκλειστικά με την εργασία κι όχι με την αυτοφροντίδα, καθώς θεωρούν ότι το δεύτερο είναι κάτι με το οποίο μπορούν ν’ ασχοληθούν μόνο στο σπίτι. Κι όμως, αυτό δεν ισχύει. Τον εαυτό μας πρέπει και μπορούμε να τον φροντίζουμε πάντα και παντού, ακόμα και στο γραφείο. Κι αυτό που βοηθάει, για να κάνουμε μια καλή αρχή, είναι να καθιερώσουμε μικρές κι εύκολα εφαρμόσιμες θετικές συνήθειες. Αν, λοιπόν, σε κάποιες από τις παρακάτω αναγνωρίζεις τον εαυτό σου, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν ξέρεις να φροντίζεις καλά τον εαυτό σου – τουλάχιστον όσο είσαι στη δουλειά. Να θυμάσαι, όμως, ότι είναι στο χέρι σου να προβείς σε διορθωτικές κινήσεις, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα της ζωής σου στον εργασιακό σου χώρο, θα αυξήσουν την αποδοτικότητά σου και θα αποφέρουν θετικό αποτέλεσμα στην υγεία και ευεξία σου.

7 συνήθειες που πρέπει να αλλάξεις

1.Δεν έχεις lunch bag

Τότε πώς ακριβώς θα πάρεις μαζί σου μια δροσερή σαλάτα, μια μπάρα δημητριακών, ένα φρούτο εποχής, το γιαούρτι σου κι άλλες έξυπνες επιλογές, για να εξασφαλίσεις τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός σου;

"Να θυμάσαι ότι με τις σωστές διατροφικές επιλογές εξασφαλίζεις σταθερά επίπεδα σακχάρου, λιγότερες λιγούρες, περισσότερη ενέργεια και καλύτερη διαύγεια, αλλά και πρόληψη του πονοκεφάλου, που είναι πιθανό να σε επισκεφτεί, αν μένεις πολλές ώρες χωρίς να φας. Το πιο σημαντικό; Θα αποφύγεις τις εξορμήσεις σε φαστ φουντ και καντίνες, ενώ, εκτός από την εξοικονόμηση χρημάτων, θα είσαι σίγουρος για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνεις",  εξηγεί η διαιτολόγος Αναστασία Δουλγέρη.

Διόρθωσέ το: Μην αφήνεις την προετοιμασία του lunch bag για το πρωί! Ο χρόνος που θα έχεις στη διάθεσή σου θα είναι λίγος και ίσως το παραμελήσεις. Ο ιδανικότερος χρόνος, για να προετοιμάσεις το φαγητό σου, είναι το προηγούμενο βράδυ. Φτιάξε μια σαλάτα με λαχανικά εποχής, ξηρούς καρπούς, τυρί, ψάρι ή κρέας και φύλαξέ τα σε τάπερ ή σε γυάλινο βάζο. Το ίδιο μπορείς να κάνεις και με το μαγειρεμένο φαγητό όπως όσπρια, φασολάκια ή γεμιστά, που τρώγονται ευχάριστα και κρύα.

2.Ξεχνάς να πιεις νερό

Έτσι όμως στερείς από τον οργανισμό σου την απαραίτητη ενυδάτωση. Επίσης, νερό έχει ανάγκη κι ο εγκέφαλός σου, για να έχει καλύτερη απόδοση. Να θυμάσαι ότι οι καφέδες δεν αρκούν για την ενυδάτωσή σου. Χρειάζεσαι και νερό. Πάνω από το 50% του σώματός μας αποτελείται από νερό και η διασφάλιση της ακεραιότητας αυτού του ποσοστού προσφέρει φυσική τόνωση, αντοχή και εμποδίζει την εξάντληση και την κόπωση.

Διόρθωσέ το: Έχε πάντα πάνω στο γραφείο σου ένα μπουκάλι νερό και βάλε στόχο να το αδειάσεις μέχρι να φύγεις από το γραφείο. Μπορείς επίσης να προσθέσεις στο νερό σου λεμόνιδυόσμο ή lime, ή να φτιάξεις παγάκια φρούτων για πιο δροσερή και ευχάριστη γεύση.

3.Δεν ανοίγεις παράθυρα

Το ξέρω πως η θερμοκρασία είναι μια χαρά ρυθμισμένη λόγω του κλιματιστικού, όμως χρειάζεται να μπει και φρέσκος αέρας στον χώρο που εργάζεσαι, για να προστατευθείς από τη συσσώρευση αλλεργιογόνων και μικροβίων, που είναι αυξημένη στους κλειστούς χώρους.

Διόρθωσέ το: Ακόμα και μισή ώρα ανοιχτό παράθυρο αρκεί, για να ανανεωθεί ο αέρας και να αντιμετωπίσεις - μεταξύ άλλων - και το πρόβλημα της ξηρότητας της ατμόσφαιρας από τη διαρκή χρήση του κλιματιστικού, που μπορεί να αποτελεί την αιτία για την ξηρότητα που νιώθεις στον λαιμό ή τα μάτια σου.

4."Βουλιάζεις" στην καρέκλα

Ό,τι χειρότερο για τη μέση σου, ενώ η επιβάρυνση είναι δεδομένη και για τον αυχένα και τους ώμους. Με λίγα λόγια, με τη στάση αυτή ο πόνος δε θα αργήσει να σε επισκεφτεί. Αν συνεχίσεις έτσι, σε λίγο καιρό το σώμα σου θα έχει πάρει το σχήμα της καρέκλας. Η κακή αυτή στάση έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να επηρεάσει και τη διάθεσή σου, καθώς συνδέεται με την κούραση, την ανία και την παραίτηση. Χμ…, λίγο κατάθλιψη μου κάνει αυτό. Για να σηκωθούμε, λοιπόν!

Διόρθωσέ το: Να θυμάσαι ότι ο σωστός τρόπος για να κάθεσαι είναι ακουμπώντας τα χέρια είτε στα μπράτσα της καρέκλας είτε στην επιφάνεια του γραφείου, χωρίς δηλαδή να αφήνεις τα χέρια σου να κρέμονται, εξηγεί ο Γεώργιος Γουδέβενος, Δρ. Ιατρικών Χειρισμών και ειδικός Φυσικοθεραπευτής στη Μηχανική της σπονδυλικής στήλης και των αρθρώσεων. Επίσης, θα πρέπει να κρατάς τον κορμό σου ίσιο είτε γέρνοντας ελαφρώς μπροστά είτε ακουμπώντας στην πλάτη της καρέκλας. Φρόντισε, επίσης, ο υπολογιστής να είναι τοποθετημένος έτσι, ώστε να κοιτάς την οθόνη του ευθεία μπροστά. Να θυμάσαι ότι θα χρειαστεί να διορθώσεις τη θέση σου πολλές φορές μέχρι να τη συνηθίσεις. Μην παραιτείσαι! Η νέα σου στάση θα σε γλιτώσει από πολλά βάσανα. 

5.Μιλάς και γράφεις

Πράγμα που σημαίνει ότι το ακουστικό του τηλεφώνου το στηρίζεις ανάμεσα σε αυτί και ώμο. Ό,τι χειρότερο για τον αυχένα σου. Και μετά αναρωτιέσαι γιατί πονάει…

Διόρθωσέ το: Δοκίμασε την ανοιχτή ακρόαση ή χρησιμοποίησε ακουστικά στο κινητό. Και το κυριότερο: όταν μιλάς στο τηλέφωνο, μη γράφεις. Κάνοντας και τα δύο ταυτόχρονα θα ανακαλύψεις ότι και θα σου έχουν διαφύγει πολλές λεπτομέρειες από την τηλεφωνική σου επικοινωνία και λάθη θα έχεις στο κείμενό σου. Άλλαξέ το, λοιπόν! Το multitasking δεν βοήθησε ποτέ κανέναν.

6.Δεν σηκώνεσαι... ποτέ

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το να κάθεσαι είναι τόσο επικίνδυνο όσο και το κάπνισμα. Αν η δουλειά σου είναι καθιστική, θα πρέπει να επιδιώκεις μέσα στη μέρα να σηκώνεσαι, για να περπατάς και να ξεπιάνεσαι από την καθιστική θέση.

Διόρθωσέ το: Δεσμεύσου ότι θα σηκώνεσαι τουλάχιστον κάθε μία ώρα κατά τη διάρκεια του εργασιακού σου οκταώρου (κανονικά το ιδανικό είναι κάθε μισή ώρα), τεντώνοντας τον κορμό σου και παίρνοντας βαθιές αναπνοές. Συνδύασέ το με την επίσκεψη στην τουαλέτα και το πλύσιμο χεριών ή συζήτηση με έναν συνάδελφο. Έτσι, και θα σηκώνεσαι πιο συχνά από την καρέκλα, προστατεύοντας το μυοσκελετικό σου σύστημα, ενώ, σύμφωνα με τους ουρολόγους, θα προστατεύεσαι και από ουρολοιμώξεις.

7.Δεν κοιτάς έξω από το παράθυρο

Αν είσαι διαρκώς κολλημένος στον υπολογιστή ή το laptop και κάνεις σπάνια διάλειμμα από την οθόνη σου, κινδυνεύεις από ξηροφθαλμία, που μπορεί να εκδηλωθεί με τσούξιμο, κοκκίνισμα ή ακόμα και πόνο στα μάτια. Αυτό συμβαίνει επειδή, όταν κοιτάς αδιάκοπα την οθόνη, δεν ανοιγοκλείνεις τα βλέφαρά σου, με αποτέλεσμα να μη λιπαίνονται τα μάτια σου.

Διόρθωσέ το: Κάθε μισή ώρα κοίτα για μερικά λεπτά έξω από το παράθυρο, αφήνοντας το βλέμμα σου να περιπλανηθεί από την κοντινή στη μακρινή απόσταση. Μεταξύ άλλων, αυτό αποτελεί ένα καλό διάλειμμα όχι μόνο για τα μάτια αλλά και για τον εγκέφαλό σου. Υπάρχει και η άσκηση 20-20-20. Σου θυμίζει κάτι;


Διάβασε ακόμα:

Οι Συνήθειες Που Επηρεάζουν Την Αποδοτικότητά Σου

Μία Life Coach Σου Λέει Πώς Να Αυξήσεις Την Αποδοτικότητά Σου! 

WORK LIFE BALANCE