Ένας Ψυχοθεραπευτής Σου Λέει Πώς Θα Φτιάξεις Την Διάθεσή Σου

12 συμβουλές που θα βοηθήσουν να είσαι χαρούμενος.


Credit: Getty Images 

Ίσως έχεις κάτι που σε κάνει να χάνεις τον ύπνο σου κάθε βράδυ. Κάτι που σε βασανίζει, ένα πρόβλημα που δεν μπορείς να λύσεις, ένα όνειρο που δεν μπορείς να πραγματοποιήσεις και εξαιτίας αυτού νιώθεις μισός, ανικανοποίητος και τελικά δυστυχισμένος.

Ίσως νομίζεις πως η ευτυχία είναι ένα άπιαστο όνειρο. Αν καταφέρεις να εστιάσεις στους φόβους σου και να τους νικήσεις, τότε θα διαπιστώσεις ότι μπορεί το ανέφικτο να γίνει εφικτό και ότι μπορείς να είσαι και εσύ ευτυχισμένος, κάνοντας μερικές απλές αλλαγές στη ζωή σου. Ακολουθούν οι συνήθειες των πιο ευτυχισμένων ανθρώπων. Αν ενσωματώσεις στην καθημερινότητά σου έστω και μία από αυτές, η ευτυχία δεν θα σου φαίνεται τόσο ουτοπική. Ξεκίνα, και δεν θα χάσεις! 

1.Υιοθέτησε και διατήρησε μία θετική και αισιόδοξη στάση

Στη ζωή σου θα κληθείς να αντιμετωπίσεις αρκετές φορές αρνητικά γεγονότα. Μην τα αφήσεις όμως να σε επηρεάσουν πολύ. Άλλαξε τον τρόπο που σκέφτεσαι και αντί για αρνητικές προσπάθησε να κάνεις μόνο θετικές σκέψεις. Αντιμετώπιζε το κάθε πρόβλημα και εμπόδιο σαν μία ευκαιρία να γίνεις καλύτερος και να μάθεις κάτι καινούργιο. Σκέψου τι είναι εφικτό. Όχι τι είναι ανέφικτο.

2. Εστίασε σε ότι μπορείς να ελέγξεις

Υπάρχουν πράγματα που κάποιες φορές είναι πέρα από τις δυνάμεις σου, όπως για παράδειγμα θέματα υγείας. Όταν προσπαθείς να ελέγξεις τα πάντα, χάνεις ένα μεγάλο μέρος της ενέργειάς σου, τη χαρά και την αισιοδοξία σου. Γι΄αυτό ασχολήσου με όσα εξαρτώνται από εσένα. Αν σε απασχολεί η υγεία σου, φρόντισέ την και αν αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα υγείας κάνε γι΄αυτό ότι καλύτερο μπορείς για να το λύσεις. Αν πάλι φοβάσαι για το επαγγελματικό σου μέλλον, δούλεψε σκληρά. Η επιτυχία όπως και η ευτυχία είναι στο χέρι σου.

3. Να συναναστρέφεσαι χαρούμενα άτομα 

Γιατί είναι πιο υποστηρικτικά, πιο ζεστά και πιο δοτικά. Αυτό θα κάνει και εσένα να συμπεριφέρεσαι ανάλογα. Αντίστοιχα, αν συναναστρέφεσαι με μίζερα άτομα, αυτό θα σε καταβάλλει συνεχώς.

4. Βρες μία δουλειά που σου αρέσει

Αν σκεφτείς ότι εκεί περνάς το ⅓ της ημέρας σου, είναι κρίμα να δυσανασχετείς κάθε ημέρα που πηγαίνεις στη δουλειά.

5. Βρες την ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική σου ζωή

Να έχεις ζωή πέρα από τη δουλειά, να προσέχεις πολύ πού ξοδεύεις τον ελεύθερό σου χρόνο και να προσπαθείς να επιτυγχάνεις μία ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

6. Πρόσφερε

Ο εθελοντισμός σε κάνει να αισθάνεσαι γεμάτος γιατί ξέρεις ότι κάνεις καλύτερη την ζωή κάποιου που έχει ανάγκη. Μέσω της προσφοράς συνειδητοποιείς ότι τελικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις ίσως δεν είναι τόσο σημαντικά.

7. Να είσαι ευέλικτος

Ακόμα και τα καλύτερα σχέδια κάποιες φορές μπορεί να αποτύχουν. Αν όμως είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος και ξέρεις να προσαρμόζεσαι σε κάθε αλλαγή, τότε μπορείς να προλάβεις την όποια απογοήτευση.

8. Κοιμήσου αρκετά, φάε σωστά και κάνε γυμναστική

Ένας καλός ύπνος βοηθάει τον οργανισμό σου να λειτουργεί σωστά, μία ισορροπημένη διατροφή σου παρέχει τα θρεπτικά συστατικά που έχουν ανάγκη το μυαλό και το σώμα σου και τέλος η άσκηση βελτιώνει εκτός από το σώμα και τη διάθεσή σου.

9. Μην κρατάς κακία

Όταν κρατάς κακία μέσα σου, ο θυμός σου μεγαλώνει και στερείς από τον εαυτό σου την χαρά και την ηρεμία που τόσο έχει ανάγκη.

Ακόμα και τα καλύτερα σχέδια κάποιες φορές μπορεί να αποτύχουν. Αν όμως είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος και ξέρεις να προσαρμόζεσαι σε κάθε αλλαγή, τότε μπορείς να προλάβεις την όποια απογοήτευση.

10. Κυνήγησε τα όνειρά σου και θέσε ρεαλιστικούς στόχους

Κανένας δεν μπορεί να σου στερήσει το δικαίωμα να κάνεις όνειρα ούτε να παλεύεις για να πετύχεις τους στόχους σου. 

11.Καλλιέργησε τις σχέσεις σου

Οι φίλοι και η οικογένειά σου σού προσφέρουν μεγάλα αποθέματα αγάπης, γι΄αυτό κανόνιζε να τους βλέπεις όσο πιο συχνά μπορείς.

12. Ζήσε την ζωή σου

Όταν περάσουν τα χρόνια συνειδητοποιείς ότι αυτό που μένει δεν είναι τα υλικά αγαθά αλλά οι εμπειρίες που έχεις ζήσει. Αυτές είναι που σε κάνουν χαρούμενο. Γι΄αυτό πειραματίσου. Κάνε ταξίδια, ασχολήσου με νέες δραστηριότητες, γνώρισε νέα άτομα, μάθε καινούργια πράγματα.

Την επόμενη φορά που δεν θα έχεις διάθεση, επίλεξε μία συμβουλή από τη παραπάνω λίστα. Να θυμάσαι ότι τα μικρά βήματα είναι το μυστικό για μεγάλες αλλαγές.


Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Γιατί Είμαστε Λιγότερο Ευτυχισμένοι;

Μάθε Να Συγχωρείς. 3 Έρευνες Σου Δείχνουν Γιατί

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ