Πού Να Μετακομίσεις Και Γιατί;

Μάθε τι αποκαλύπτουν οι έρευνες για τον τόπο της διαμονής σου και το ρόλο που μπορεί να παίξει στην υγεία σου.





Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πώς συνδέεται η ηχορύπανση με την υγεία της καρδιάς.
- Γιατί θα ζήσεις περισσότερο αν προτιμήσεις το βουνό.

Αν είσαι σε φάση μετακόμισης είτε λόγω σπουδών είτε μια και πρόκειται να συγκατοικήσεις ή να παντρευτείς είτε επειδή πρόκειται να αυξηθούν τα μέλη της οικογένειας είτε γιατί απλώς θέλεις μια θετική αλλαγή στη ζωή σου, ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσεις και να επαναξιολογήσεις το πού θα επιλέξεις να μείνεις και γιατί. Πριν πάρεις λοιπόν τις αποφάσεις σου διάβασε όσα λένε οι έρευνες για τον ρόλο που μπορεί να παίξει ο τόπος διαμονής σου στην υγεία σου.

Πού να μετακομίσεις και γιατί 

1.Στο κέντρο της πόλης

Εντάξει, είναι αλήθεια! Έχει και το κέντρο τη γοητεία του. Ανοίγεις την πόρτα και είσαι σε απόσταση αναπνοής από τα καλύτερα καφέ, τα πιο in μαγαζιά και όλες τις υπόλοιπες εναλλακτικές για διασκέδαση και ψυχαγωγία. Παρόλα αυτά υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος.

Τι λέει η έρευνα: Αν μένεις στην πόλη σε διαμέρισμα που βρίσκεται πάνω σε πολυσύχναστο δρόμο, τότε αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιακής επιβάρυνσης. Αυτό υποστηρίζουν τα Brigham and Women's Hospital, το Harvard Medical School και το Harvard T.H. Chan School of Public Health. Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή πέραν της περιβαλλοντικής ρύπανσης, που είναι πιο αυξημένη στο κέντρο της πόλης, ένας σημαντικός παράγοντας που φαίνεται να επιβαρύνει την υγεία της καρδιάς είναι η ηχορύπανση. Αν, ωστόσο, επιμένεις να μείνεις στο κέντρο, προτίμησε τουλάχιστον να επιλέξεις σπίτι σε κάποιο ήσυχο δρόμο. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον επένδυσε σε διπλά τζάμια, ώστε να εξασφαλίσεις καλύτερη ποιότητα ζωής αλλά και υγείας.

2.Στα προάστια

Πιθανόν να είσαι κι εσύ από εκείνους που αντιπαθούν τη διαμονή στα προάστια της πόλης κυρίως γιατί θεωρείς ότι μένοντας εκεί θα χρειάζεται να διανύεις μεγαλύτερες αποστάσεις κατά τις καθημερινές σου μετακινήσεις. Παρόλο που αυτό ισχύει, θα πρέπει να λάβεις υπόψη και τη θετική πλευρά σε αυτή την εναλλακτική, πριν αποφασίσεις πού θα μετακομίσεις τελικά.

Τι λέει η έρευνα: Άτομα που ζουν στα προάστια έχουν λιγότερους πονοκεφάλους και λιγότερα αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα από εκείνους που ζουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Το επιβεβαιώνει η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Public Health. Ένας λόγος που η ζωή στα προάστια είναι πιο ευεργετική για την υγεία είναι ότι δεν είναι τόση αυξημένη η περιβαλλοντική ρύπανση. Επίσης, η ίδια έρευνα έδειξε ότι όσοι ζουν στα προάστια έχουν σε μικρότερο ποσοστό υπέρταση. Ο κύριος λόγος, όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς είναι ότι τα άτομα που μένουν στα προάστια φαίνεται ότι κινούνται περισσότερο. Περπατούν περισσότερο, αθλούνται περισσότερο, βγάζουν πιο συχνά έξω για βόλτα τα παιδιά τους ή τον σκύλο τους. Αντίθετα, τα δεινά της καθιστικής ζωής φαίνεται ότι αφορούν περισσότερο εκείνους που ζουν στο κέντρο της πόλης.

Άτομα που ζουν στα προάστια έχουν λιγότερους πονοκεφάλους και λιγότερα αναπνευστικά και μυοσκελετικά προβλήματα από εκείνους που ζουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

3.Κοντά στο βουνό

Αν θέλεις να κάνεις κάτι καλό για την πνευματική σου υγεία, αν αγαπάς την επαφή με τη φύση και ονειρεύεσαι ουσιαστικές στιγμές αποφόρτισης από την πίεση και τον θόρυβο, ίσως πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο να αναζητήσεις ένα σπίτι κοντά σε βουνό. Κι όταν λέμε βουνό, δεν εννοούμε απαραίτητα κάποιο ορεινό χωριό. Υπάρχουν κατοικημένες περιοχές στους πρόποδες βουνών, ακόμα και εντός των ορίων της πόλης. Και παρόλο που υπάρχουν αρκετές έρευνες, που επιβεβαιώνουν ότι η διαμονή εκεί ψηλά σχετίζεται με τη μακροζωία, υπάρχει και κάτι άλλο που μπορεί να σε πείσει να ανηφορίσεις προς το βουνό, στο πλαίσιο του project «αναζήτηση νέας κατοικίας».

Τι λέει η έρευνα: Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο PLOS One, το μεγάλο υψόμετρο μπορεί να εξασφαλίσει μια πιο αδύνατη σιλουέτα. Αντίθετα, όσοι ζουν στα πεδινά ή στα παράλια έχουν πέντε φορές περισσότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι. Επίσης, η ίδια έρευνα έδειξε ότι άτομα που μετακόμισαν από τα πεδινά στα ορεινά έχασαν βάρος. Ποια είναι, όμως, η εξήγηση; Οι ειδικοί εξηγούν ότι το υψόμετρο αυξάνει τα επίπεδα της ορμόνης λεπτίνης, που με τη σειρά της μειώνει την όρεξη. Με λίγα λόγια, στο βουνό τρως λιγότερο. Επιπλέον, η διαμονή κοντά σε βουνό εξασφαλίζει πιο συχνή επαφή με τη φύση και με τη σειρά της μπορεί να επιδράσει θετικά στην ψυχολογία σου.

4.Κοντά στη θάλασσα

Ένα σπίτι κοντά στη θάλασσα δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα η επιλογή σου μόνο για το καλοκαίρι. Μην ξεχνάς ότι ζεις στη χώρα με τις περισσότερες παραλίες και λιμάνια στον κόσμο. Ακόμα και το εξοχικό που είναι κοντά στη θάλασσα μπορεί να γίνει η πρώτη σου κατοικία και αν το σκέφτεσαι θα σου έλεγα να το τολμήσεις, επειδή τα οφέλη για την υγεία σου είναι σημαντικά.


Όσοι ζουν κοντά στη θάλασσα έχουν συνολικά καλύτερη υγεία, επειδή κινούνται περισσότερο, κολυμπούν πιο συχνά, έχουν λιγότερο στρες και πιο υψηλά ποσοστά βιταμίνης D.

Τι λέει η έρευνα: Σύμφωνα με το University of Exeter School of Medicine στην Αγγλία, όσοι ζουν κοντά στη θάλασσα έχουν συνολικά καλύτερη υγεία, επειδή κινούνται περισσότερο, κολυμπούν πιο συχνά, έχουν λιγότερο στρες και πιο υψηλά ποσοστά βιταμίνης D, δεδομένου ότι παραμένουν για περισσότερο χρόνο έξω σε σχέση με όσους ζουν στην πόλη. Επίσης, έχουν λιγότερους μυοσκελετικούς πόνους. Οφέλη μάλιστα στην υγεία και στην ψυχολογία τους έχουν όχι μόνο όσοι ζουν δίπλα στη θάλασσα, αλλά ακόμα κι εκείνοι που ζουν σε απόσταση 5 χιλιομέτρων από την παραλία. Τέλος, η θέα της θάλασσας - όχι δεν είναι η ιδέα σου είναι αλήθεια - έχει εξαιρετικά αγχολυτική επίδραση.


Διάβασε ακόμα:

Ένας Μοναχός Εξηγεί Πώς Η Επαφή Με Την Φύση Μπορεί Να Αλλάξει Την Κοσμοθεωρία Σου

Ποιος Διαιτολόγος Κυνηγάει Τον Ήλιο Και Γιατί

LIVE BETTER