8 Σημάδια Ότι Δεν Τρέφεσαι Ισορροπημένα

Μάθε πότε πρέπει να πάρεις συμπληρώματα διατροφής.


Credit: Eaters Collective/Unsplash


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Πώς οι πολλές ώρες δουλειάς επιβαρύνουν τη διατροφή σου.
- Ότι αν είσαι συνεχώς κρυωμένος, μάλλον δεν τρως σωστά. 

Ο στόχος ισορροπημένη διατροφή δεν είναι πάντα εφικτός. Ένα μήλο ή ένα γιαούρτι που θα φας δεν σημαίνει ότι τρέφεσαι ισορροπημένα. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Χρειάζεσαι πολλά περισσότερα για να καλύψεις τις διατροφικές σου ανάγκες και συχνά η λήψη συμπληρωμάτων είναι αναγκαία για να καλύψεις τις ελλείψεις του οργανισμού σου. Μάθε λοιπόν τι άλλο μπορεί να επιβεβαιώσει ότι μπορεί να λείπουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία από τον οργανισμό σου σύμφωνα με τον Γιώργο Κιοσέ, φαρμακοποιό-συγγραφέα, ο οποίος τονίζει ότι αν συνδυάζεις περισσότερα του ενός από τα παρακάτω θα πρέπει μάλλον να αρχίσεις να προβληματίζεσαι.

1.Δουλεύεις πολλές ώρες

Η σημερινή εποχή διέπεται από την πολύωρη εργασία και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις μετακινήσεις στις μεγαλουπόλεις με αποτέλεσμα την απουσία από το σπίτι για 10-12 ώρες την ημέρα. Αν εργάζεσαι πολλές ώρες και δεν φροντίζεις να προετοιμάζεσαι από την προηγούμενη μέρα ώστε και να έχεις μαζί σου συγκεκριμένα υγιεινά τρόφιμα αλλά και το μεσημεριανό σου γεύμα με τη συνοδεία σαλάτας τότε αυξάνονται οι πιθανότητες να μην τρέφεσαι ισορροπημένα.

2.Παραλείπεις γεύματα

Μία ακόμα συνήθεια που εφαρμόζουν ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι. Να θυμάσαι όμως ότι η συστηματική παράλειψη γευμάτων, συνήθως του πρωινού ή του μεσημεριανού γεύματος ή και των δύο, οδηγεί σε διατροφικές ελλείψεις που δεν αναπληρώνονται με τα ενδιάμεσα σνακ.

3.Στρέφεσαι συστηματικά στο έτοιμο φαγητό

Σύμφωνα με μελέτες ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ανθρώπων επιλέγει ή αναγκάζεται να αγοράζει έτοιμο φαγητό από έξω σε καθημερινή βάση. Το έτοιμο φαγητό όμως είναι συνήθως και πρόχειρο με αποτέλεσμα να στερείται διατροφικής ποιότητας.

4.Είσαι σε απόσταση από τη μεσογειακή κουζίνα

Πράγμα που σημαίνει ότι δεν τρως αρκετά (ή μήπως καθόλου;) φρούτα και λαχανικά, ψάρια και όσπρια. Όλα αυτά όμως είναι τρόφιμα με πολύτιμα συστατικά όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα τα οποία είναι οι καταλύτες του μεταβολισμού σου και αναμφισβήτητα τα χρειάζεσαι.

5.Κάνεις κάποιο άθλημα

Η ενασχόληση με κάποιο άθλημα μικρής ή μεσαίας έντασης στερεί από το σώμα σου λόγω της εφίδρωσης και της κόπωσης χρήσιμα ιχνοστοιχεία τα οποία χρειάζεται να αναπληρωθούν και συνήθως αποκλειστικά και μόνο μέσω της διατροφής δεν είναι αυτό εφικτό.

6.Έχεις μεγαλώσει σε ηλικία

Άτομα μέση και τρίτης ηλικία έχουν πιο αυξημένες πιθανότητες για διατροφικές ανεπάρκειες. Όσο ο ο οργανισμός μας μεγαλώνει ο οργανισμός δεν απορροφά μέσω του μεταβολισμού το σύνολο των περιεχομένων στις τροφές χρήσιμων βιταμινών και άλλων ωφέλιμων ουσιών.

7.Αρρωσταίνεις συχνά

Λόγω ιώσεων ή μικροβιακών λοιμώξεων. Αυτές κυρίως τον χειμώνα καταπονούν τον οργανισμό και αποδιοργανώνουν το ανοσοποιητικό με αποτέλεσμα να χρειάζεται ενίσχυση για να ανταπεξέλθει της ιδιαίτερης επιβάρυνσης από τα μικρόβια και τους ιούς που τον καταπονούν.

8.Έχεις κάποιο χρόνιο νόσημα

Ορισμένες παθήσεις καθιστούν τον οργανισμό μας επιρρεπή στην αποβολή και όχι στην απορρόφηση των χρήσιμων βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συζητήσεις με το γιατρό που σε παρακολουθεί για το χρόνιο νόσημά σου την πιθανότητα να χρειάζεσαι υποστήριξη με συμπληρώματα διατροφής.

Τι να θυμάσαι οπωσδήποτε: Επιλέγεις να πάρεις συμπληρώματα διατροφής ανάλογα με τις ανάγκες σου τα οποία σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη διατροφή. Επίσης εάν λαμβάνεις φάρμακα για άλλες παθήσεις πριν πάρεις κάποιο συμπλήρωμα διατροφής θα πρέπει να συμβουλευτείς τον γιατρό η τον φαρμακοποιό σου.


Διάβασε ακόμα:

Μία Διατροφολόγος Σου Δείχνει Πώς Μπορείς Να Τρως Υγιεινά Με Πολύ Απλό Τρόπο 

Έρευνα: Οι Τροφές Που Προστατεύουν Τον Εγκέφαλό Σου


ΔΙΑΤΡΟΦΗ