Αυτο-Ύπνωση. Η Εμπειρία Που Σε Βοηθάει Να Πετύχεις Τους Στόχους Σου Με Τη Δύναμη Του Μυαλού Σου

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν αποκτήσεις την ικανότητα να ελέγχεις τον νου σου, μπορείς να αλλάξεις τη ζωή σου προς το καλύτερο.


Credit: Amy Treasure/Unsplash

Αν το σκεφτείς, μπορεί και να γίνει! Το έχεις ακούσει ποτέ αυτό; Εγώ ναι και πολύ θα ‘θελα να ισχύει κάτι τέτοιο. Και μετά ξυπνάς, θα μου πεις! Ναι, αλλά πώς ξυπνάς και με τι προοπτικές και δυναμικό θα σου απαντήσω. Επειδή σύμφωνα με τους ειδικούς, αν αποκτούσες την ικανότητα να ελέγχεις τον νου σου, θα μπορούσες να αλλάξεις τη ζωή σου προς το καλύτερο. «Οι περισσότεροι άνθρωποι, όμως, δεν γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους για να απελευθερώσουν το υπέροχο δυναμικό τους και αυτό τους προκαλεί πόνο και πικρία αντί για χαρά και ευτυχία», εξηγεί ο Στέφανος Βαούτης, Υπνοθεραπευτής ειδικευμένος στην κλινική και αναλυτική αυτο-ύπνωση και το Coaching με NLP και Ύπνωση. Όπως επισημαίνει, η αυτό-ύπνωση είναι ένα έξυπνο εργαλείο, μια νοητική διαδικασία που μπορεί να σε βοηθήσει να ξεκλειδώσεις τον νου σου και να τον επαναφορτίσεις θετικά. Είναι μια διαδικασία βαθιάς χαλάρωσης, που σου επιτρέπει να συγκεντρωθείς σε αυτό που θέλεις μέσα από απόλυτα θετικές σκέψεις και θετικές δηλώσεις. Είναι τόσο απλή που μπορείς να την καθιερώσεις ως συνήθεια στην καθημερινότητά σου και ο Στέφανος Βαούτης με την εμπειρία του στις εισηγήσεις σεμιναρίων εκμάθησης αποτελεσματικής Αυτο-Ύπνωσης και Αυτο-Προγραμματισμού, σου εξηγεί ποια είναι τα απλά βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσεις, για να έχεις την εμπειρία της αυτό-ύπνωσης.

Η αυτό-ύπνωση είναι ένα έξυπνο εργαλείο, μια νοητική διαδικασία που μπορεί να σε βοηθήσει να ξεκλειδώσεις τον νου σου και να τον επαναφορτίσεις θετικά.

Βήμα 1: Θέσε ένα στόχο

Αρχικά, χρειάζεται να επιλέξεις έναν ξεκάθαρο και συγκεκριμένο στόχο (π.χ Μπορείς να διατηρείς την ψυχραιμία σου, ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις). Μόλις τον επιλέξεις, γράψε το πρόγραμμά σου σαν να δίνεις εντολή του σε κάποιον άλλο για το τι πρέπει να κάνει. Στη συνέχεια διάβασέ το μέχρι να το απομνημονεύσεις.

Βήμα 2: Προετοιμάσου για την κατάσταση ύπνωσης

Κάθισε ή ξάπλωσε κάπου αναπαυτικά. Εστίασε σε ένα σημείο στον τοίχο ή στην οροφή και κοίταξέ το παρατεταμένα. Πάρε μια βαθιά εισπνοή, υπολογίζοντας η διάρκεια της εκπνοής σου να διαρκέσει τον διπλάσιο χρόνο σε σχέση με την εισπνοή. Καθώς εκπνέεις, κλείσε τα μάτια σου, επιτρέποντας όλη την ένταση να φύγει από το σώμα σου.

Βήμα 3: Εμβάθυνε στη χαλάρωση

Σε αυτή τη φάση, επιδίωξε να χαλαρώσεις τόσο πολύ τα βλέφαρά σου, που τα μάτια να θέλουν να παραμείνουν κλειστά. Κι όταν σιγουρευτείς ότι τα μάτια σου έχουν χαλαρώσει τόσο πολύ βαθιά, δοκίμασε να τα ανοίξεις για 2 δευτερόλεπτα, για να πειστείς ότι παραμένουν κλειστά. Εάν τα μάτια σου ανοίξουν, σημαίνει ότι δεν έχεις χαλαρώσει αρκετά τα βλέφαρά σου, άρα θα πρέπει να δώσεις στον εαυτό σου το χρόνο να χαλαρώσει περισσότερο, τόσο βαθιά που τα μάτια σου να μη θέλουν να ανοίξουν. Μετά από αυτό το σημείο μπορείς να επιτρέψεις στη βαθιά χαλάρωση να απλωθεί σε όλο σου το σώμα.

Βήμα 4: Επαναπρογραμμάτισε το νου σου

Σε αυτό το βήμα, επαναλαμβάνεις τον στόχο σου, νοερά μέσα στο μυαλό σου. Επανάλαβέ τον αρκετές φορές, ακούγοντας τον αντίλαλο της εσωτερικής σου φωνής και συγκεντρώσου σε αυτόν.

Βήμα 5: Κάνε τον οραματισμό σου

Αυτό είναι μάλλον το πιο ωραίο κομμάτι στη διαδικασία της αυτό-ύπνωσης. Φαντάσου τον εαυτό σου σαν να έχεις πετύχει τον στόχο σου και το πιο σημαντικό, νιώσε τα θετικά συναισθήματα που θα σου προκαλούσε αυτή η επιτυχία. Μπορείς να συμπεριλάβεις όσες πιο πολλές λεπτομέρειες θέλεις ώστε να νιώσεις βαθιά μέσα σου να σε πλημμυρίζει άφθονη χαρά. Μείνε σε αυτή την ειδική κατάσταση για 5 λεπτά περίπου, βιώνοντας αυτή την υπέροχη θετική εμπειρία.

Βήμα 6: Επιστροφή στην εγρήγορση

Η μετάβαση γίνεται με απλό τρόπο. Ενώ συνεχίζεις να είσαι σε φάση χαλάρωσης, άρχισε να μετράς αργά και νοερά από το 1 έως το 5 παίρνοντας βαθιές αναπνοές. Μετά άνοιξε τα μάτια σου και τέντωσε τα άκρα σου.

Σύμφωνα με τον Στέφανο Βαούτη, επαναλαμβάνοντας αυτή τη διαδικασία αυτο-ύπνωσης και αυτο-προγραμματισμού τουλάχιστον μία φορά την ημέρα για πάνω από 21 μέρες συνεχόμενα, σε βοηθά να επαναπρογραμματίσεις τον νου σου σε σχέση με τον εκάστοτε στόχο σου, αυξάνοντας τις πιθανότητες για ένα θετικό αποτέλεσμα. Τι λες, λοιπόν, θα το δοκιμάσεις; Δεν έχεις, εξάλλου, τίποτα να χάσεις. Θυμήσου, όμως, ότι το πρώτο που χρειάζεσαι είναι να βρεις έναν στόχο άξιο προσδοκιών!

Διάβασε ακόμα:

Γιατί Πρέπει Να Καλλιεργείς Την Πνευματική Σου Ευεξία

"Grounding" Υιοθέτησε Την Τεχνική Που Διώχνει Το Στρες!

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ