Το Μυστικό Για Να Τρως Πιο Υγιεινά

Σύμφωνα με έρευνα, η λύση βρίσκεται στην κρεβατοκάμαρά σου.


Credit: Pixabay

Ο καθένας θέλει να τρώει πιο υγιεινά. Δεν είναι όμως πάντα εύκολο, ειδικά αν δεν γνωρίζεις ότι πίσω από κάθε διατροφική σου συνήθεια κρύβεται μία διαδικασία, η οποία ξεκινάει πολύ πριν αποφασίσεις τι θα φας. Σύμφωνα με μία νέα έρευνα του American Journal of Clinical Nutrition, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή ενός υγιεινού γεύματος, συμπεριλαμβανομένου και του ύπνου.

Στόχος: η αύξηση ύπνου

Στην έρευνα συμμετείχαν δύο ομάδες συνολικά 21 ατόμων. Η πρώτη, παρακολούθησε ένα σεμινάριο με θέμα τον ύπνο, με στόχο να αυξήσει την ώρα του ύπνου του κατά 90 λεπτά. Στον κάθε συμμετέχοντα αυτής της ομάδας δόθηκαν εξατομικευμένες συμβουλές, όπως για παράδειγμα να αποφεύγει την κατανάλωση καφεΐνης πριν κοιμηθεί ή να μην πηγαίνει για ύπνο με γεμάτο στομάχι. Στους συμμετέχοντες της δεύτερης ομάδας δεν έγινε καμία σύσταση.

Αυξάνοντας τον ύπνο σου κατά μία ώρα ή και περισσότερο, υιοθετείς πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Μία εβδομάδα μετά το πέρας του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες συνέχισαν να κρατούν ημερολόγιο αναφορικά με τις διατροφικές τους συνήθειες και να φορούν ένα περικάρπιο με αισθητήρα προκειμένου να παρακολουθούν πόση ώρα κοιμόντουσαν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 86% των συμμετεχόντων της πρώτης ομάδας αύξησε τις ώρες του ύπνου τους από 52 μέχρι 90 λεπτά.

Περισσότερος ύπνος = πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες

Οι ερευνητές θέλησαν να μελετήσουν και τον αντίκτυπο που είχαν οι περισσότερες ώρες ύπνου στις διατροφικές συνήθειες των συμμετεχόντων. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ομάδα που αύξησε τις ώρες του ύπνου της, μείωσε την κατανάλωση ζάχαρης κατά 10 γραμμάρια καθώς και τη συνολική κατανάλωση υδατανθράκων.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως όταν οι ώρες του ύπνου αυξάνονται, επηρεάζονται θετικά οι διατροφικές μας επιλογές. “Αποδείξαμε ότι οι συνήθειες του ύπνου μπορούν να αλλάξουν σχετικά εύκολα στους ενήλικες, με μία εξατομικευμένη καθοδήγηση” υποστηρίζει η Haya Al Khatib που ηγείται της έρευνας. “Τα ευρήματά μας αποδεικνύουν ότι αυξάνοντας τον ύπνο σου κατά μία ώρα ή και περισσότερο, υιοθετείς πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Και αυτό αποδεικνύει τη σχέση ανάμεσα στην έλλειψη ύπνου και τις κακές διατροφικές συνήθειες και επιλογές που έχει γίνει αντικείμενο έρευνας κατά το παρελθόν”. 


Ώρα για δράση

Αν αναρωτιέσαι τι μπορείς να κάνεις, η απάντηση είναι σαφής: αύξησε τις ώρες του ύπνου σου. Για να το καταφέρεις κάνε μικρά βήματα: δοκίμασε να πας σήμερα στο κρεβάτι σου 15 λεπτά νωρίτερα. Κάνε το ίδιο και την επόμενη ημέρα και την μεθεπόμενη. Βάλε στόχο στο τέλος της εβδομάδας να κοιμάσαι μία ώρα περισσότερο. 


Διάβασε ακόμα:

Γιατί Όταν Είμαστε Κουρασμένοι Θέλουμε Να Φάμε Κάτι Λιπαρό;

4 Παράγοντες Που Μπορεί Να Επηρεάζουν Τον Ύπνο Σου

ΥΠΝΟΣ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ