11 Μυστικά Για Να Χειριστείς Την Τελειομανία Σου

Γιατί κάποιες φορές η αναζήτηση της τελειότητας οδηγεί στην αναβλητικότητα.


Credit: Pixabay

Μήπως ασχολείσαι με την παραμικρή λεπτομέρεια ενός project; Αλλάζεις συνεχώς τα πράγματα προκειμένου να τα κάνεις να φαίνονται τέλεια; Σπαταλάς πολύ χρόνο για να προετοιμαστείς για ότι κάνεις; Αν η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις είναι “ναι”, τότε μάλλον ανήκεις σε μία κατηγορία ατόμων που είναι τελειομανείς.

“Η τελειομανία είναι η μητέρα της αναβλητικότητας”- Michael Hyatt

Σε πολλούς αρέσει η τάξη και ο έλεγχος των πραγμάτων. Η τελειομανία όμως μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα στρεσογόνα και να σε κάνει τελικά μη αποδοτικό. Αν συμβαίνει αυτό και σε εσένα, τότε μάλλον θα πρέπει να μάθεις να χειρίζεσαι αυτήν σου τη συνήθεια.

Οι 11 συμβουλές που ακολουθούν, θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις.

1.Πρέπει να ξέρεις πότε να τα παρατήσεις

Το να τα παρατήσεις δεν σημαίνει απαραίτητα ότι απέτυχες. Σημαίνει ότι έχεις αποφασίσει πολύ ώριμα να κατανείμεις κάπου αλλού τον χρόνο και την ενέργειά σου. 

2.Φτιάξε μία λίστα με πράγματα που σε αγχώνουν

Άρχισε να καταγράφεις τους φόβους σου. Δες τι σε αγχώνει και τι σε φοβίζει και προσπάθησε να τα αντιμετωπίσεις. Θα δεις ότι έναν μήνα αργότερα θα διαβάζεις την λίστα σου και θα γελάς συνειδητοποιώντας ότι δεν πρέπει να αναλώνεσαι σε ασήμαντα πράγματα.

3.Μην αναλώνεσαι

Πάντα θα υπάρχει κάτι που θα σε απασχολεί, είτε είναι η δουλειά, είτε τα προσωπικά σου. Αντί να αναλώνεσαι σε κάτι που δεν αξίζει τον πολύτιμο χρόνο σου, πάρε το απόφαση και απλά κάν' το.

4.Μη βασανίζεσαι με κάθε απόφαση που παίρνεις

Οι αποφάσεις και τα ρίσκα που παίρνεις καθημερινά είτε αποδεικνύονται σωστά, οπότε σε οδηγούν στο επόμενο επίπεδο, είτε αποδεικνύονται λανθασμένα οπότε σου δίνουν ένα πολύ σημαντικό μάθημα. Και στις δύο περιπτώσεις είσαι κερδισμένος.

Ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Γι’ αυτό πρόσεχέ τον. 

5.Μην αφήνεις την τελειομανία να σε επηρεάζει

Η αναζήτηση της τελειότητας σε κάθε τομέα, σε κάνει να μην αισθάνεσαι ποτέ ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα. Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο τελειομανίας, γιατί στην προσπάθειά σου να είσαι τέλειος, δεν μπορείς να ευχαριστηθείς τίποτα. 

6.Δε χρειάζεσαι αναγνώριση από τους άλλους

Αν έχεις κάνει ό,τι καλύτερο μπορείς με όσα μέσα έχεις στην διάθεσή σου, τότε δεν χρειάζεσαι την αναγνώριση των γύρω σου γιατί πολύ απλά είσαι στον σωστό δρόμο. Και έτσι πρέπει να συνεχίσεις. Να μάθεις να είσαι ικανοποιημένος με όσα έχεις καταφέρει.

7.Μη ακούς την φωνή μέσα σου

Ο μεγαλύτερος εχθρός σου είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Γι’ αυτό πρόσεχέ τον. Μία αρνητική σκέψη ενδεχομένως να οδηγήσει σε περισσότερες.

8.Κοίτα μπροστά

Οι αποτυχίες είναι προσωρινές. Δεν καθορίζουν ούτε εσένα ούτε και την ζωή σου. Πάρε μαθήματα από την κάθε αποτυχία και προχώρα.

“Όσα λάθη και αν κάνεις ή όσο αργή κι αν είναι η πρόοδός σου, θα είσαι πάντα καλύτερος σε σύγκριση με κάποιον που δεν προσπαθεί καθόλου”- Tony Robbins 

9.Μην κουράζεις το μυαλό σου

Ο εγκέφαλος ενός τελειομανούς ατόμου δουλεύει ακατάπαυστα με αποτέλεσμα να συσσωρεύει πληροφορίες και τελικά να οδηγείται σε εξάντληση. Δοκίμασε να χαλαρώνεις 5 λεπτά μέσα στην ημέρα και να επιτρέπεις στο μυαλό σου να ξεκουράζεται. 

10.Διώξε τις μεγάλες προσδοκίες

Μην είσαι αυστηρός με τον εαυτό σου. Μερικές φορές οι παράλογες προσδοκίες, δημιουργούν υπερβολικό άγχος ακόμα και για τα πιο απλά πράγματα

11.Επίτρεψε στον εαυτό σου να αποτύχει

Παίρνεις ρίσκα και αποτυγχάνεις ή επιτυγχάνεις. Κάνε στον εαυτό σου την εξής ερώτηση: “ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί”; Η απάντηση θα σε βοηθήσει να συνειδητοποιήσεις ότι τίποτα δεν είναι τόσο κακό όσο νομίζεις. Και πολλές φορές είναι καλύτερο να προσπαθείς, παρά να μην κάνεις τίποτα. 


Διάβασε ακόμα:

Όσα Δεν Κάνουν Τα Επιτυχημένα Άτομα

3 Μυστικά Για Να Δουλεύεις Πιο Έξυπνα Και Όχι Πιο Πολύ


WORK SMARTER