Για Όλα Φταίνε Τα Ξενύχτια… Δυστυχώς!

Γιατί οι βραδιές που δεν τελειώνουν αυξάνουν τις πιθανότητες να αρρωστήσεις.






Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί όταν βγαίνεις αρρωσταίνεις
- Τι να κάνεις για να προστατέψεις την υγεία σου

Φοιτητής; Εργένης; Επάγγελμα που απαιτεί δημόσιες σχέσεις; Ή μήπως απλά party animal; Αν το κοινωνικό σου status σε ενθαρρύνει να ανήκεις στους λάτρεις της νυχτερινής διασκέδασης μη σου φανεί παράξενο αν κάποια στιγμή το σώμα σου αρχίζει να διαμαρτύρεται εκδηλώνοντας συμπτώματα όπως κόπωση ή αδυναμία. Δεν αποκλείεται μάλιστα να διαπιστώσεις ότι αρρωσταίνεις πιο συχνά. Γιατί όμως;

Μία πρώτη αιτία είναι η ανεπάρκεια ύπνου που είναι πολύ πιθανό να σε αφορά ιδιαίτερα αν ανήκεις σε εκείνους που βγαίνουν το βράδυ και την άλλη μέρα πηγαίνουν στη δουλειά νωρίς το πρωί. Ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να εξασθενίσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα είναι κάτι που επιβεβαιώνουν αρκετές έρευνες. 

Έρευνα του University of Pensylvania τονίζει ότι υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στον ύπνο και την άμυνα του οργανισμού, επιβεβαιώνοντας την εξασθένιση του ανοσοποιητικού σε περιόδους που δεν κοιμόμαστε επαρκώς. 

Αυτό φαίνεται μάλιστα ότι ισχύει ακόμα κι αν η έλλειψη ύπνου συμβαίνει για μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό όμως δεν είναι ο μόνος λόγος που μπορεί να αρρωσταίνει πιο συχνά κάποιος που ξενυχτά συστηματικά λόγω των νυχτερινών του εξόδων. Όπως εξηγεί ο Ωτορινολαρυγγολογος Γεώργιος Κιοσσές, Επιλεμητής Β στο Κέντρο Υγείας Κεραμεικού, άτομα που επιλέγουν για τη νυχτερινή τους διασκέδαση χώρους κλειστούς και με συνωστισμό όπως bar, club και μουσικές σκηνές έχουν πιο αυξημένες πιθανότητες να κολλήσουν κάποια εποχική ίωση. Αυτό συμβαίνει γιατί σε αυτούς τους χώρους υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση μικροβίων λόγω της πολυκοσμίας και του ανεπαρκούς αερισμού. Επίσης, στους χώρους αυτούς είναι πιο πιθανό να γίνει αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ που είναι γνωστό ότι όταν ξεπερνά το μέτρο σε τακτική βάση εξασθενεί το ανοσοποιητικό. Παράλληλα αν κάποιος είναι καπνιστής είναι πιο πιθανό να καπνίσει περισσότερο κατά την νυχτερινή του έξοδο πράγμα που επίσης τον καθιστά πιο επιρρεπή στις ασθένειες του ανώτερου αναπνευστικού. Ακόμα, όμως, κι αν δεν είναι καπνιστής, η έκθεση στο παθητικό κάπνισμα είναι επίσης επιβαρυντική. Μπορεί μάλιστα να επιδεινώσει τα πρώτα συμπτώματα ενός κρυολογήματος, δηλαδή να χειροτερέψει έναν λίγο ερεθισμένο λαιμό ή ένα μπούκωμα στη μύτη. Επίσης σε αυτούς τους χώρους είναι πιο πιθανό να βρεθείς σε κοντινή επαφή με άτομα που έχουν ήδη κάποια ίωση πράγμα που αυξάνει τον κίνδυνο μετάδοσης. Για όλους αυτούς τους λόγους, η νυχτερινή έξοδος σε κλειστούς χώρους ίσως να μην είναι η καλύτερη επιλογή ιδιαίτερα αν αυτό γίνεται σε συστηματική βάση. Αυτό, όμως, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να αποφύγεις ό,τι σε ευχαριστεί.

Όπως εξάλλου τονίζει ο Γεώργιος Κιοσσές, αν είσαι ο τύπος που αγαπά αυτή τη μορφή διασκέδασης ή ο τρόπος ζωής σου επιβάλλει συχνές νυχτερινές εξόδους, φρόντισε τουλάχιστον να θωρακίσεις έξυπνα τον οργανισμό σου. 

Τι να κάνεις

Να κοιμάσαι επαρκώς τις ημέρες που δε βγαίνεις, να τρως ισορροπημένα, να μην υπερβάλλεις στην κατανάλωση αλκοόλ και να μην καπνίζεις. Επίσης μία έξυπνη συνήθεια είναι μετά την επιστροφή σου στο σπίτι να χρησιμοποιείς φυσιολογικό ορό για τον καθαρισμό της μύτης πριν κοιμηθείς. Φυσικά αν έχεις συμπτώματα ίωσης καλό θα ήταν να αναβάλεις την νυχτερινή σου έξοδο και να επιδιώξεις την ξεκούραση, φροντίζοντας να πίνεις αρκετά υγρά (χλιαρά, όχι ζεστά) και αντιπυρετικά αν έχεις πυρετό. Αυτό θα πρέπει να το κάνεις όχι μόνο για να μην επιδεινωθούν τα όποια συμπτώματα αλλά και για να προφυλάξεις τους υπόλοιπους γύρω σου. 


Διάβασε ακόμα:

Διατροφικά Μυστικά Για Λιγότερες Ιώσεις

3 Τρόποι Με Τους Οποίους Ο Ύπνος Σε Θωρακίζει


ΥΓΕΙΑ