8 Καθημερινές Συνήθειες Για Να Είσαι Πάντα Υγιής

Τα μυστικά αυτών που δεν παίρνουν ποτέ αναρρωτική.


credit Clark Young/unspash


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί πρέπει να παίρνεις τα παπούτσια σου στο χέρι
- Γιατί δεν πρέπει να φοβάσαι το σκόρδο στο φαγητό

Πάλι κρύβεις το πρόσωπό σου πίσω από χαρτομάντιλα; Πάλι βήχεις, έχεις κομμάρες και νιώθεις τη θερμοκρασία σου ν’ ανεβαίνει; «Γιατί πάλι σε μένα;» αναρωτιέσαι και παράλληλα λοξοκοιτάζεις τον φίλο σου που ούτε θυμάσαι πότε ήταν η τελευταία φορά που τον είδες με συμπτώματα κρυολογήματος. Τι κάνει άραγε καλύτερα από σένα;  

Όπως εξηγεί ο Γιώργος Ελ. Κιοσές, φαρμακοποιός και συγγραφέας, υπάρχουν κάποιες καθημερινές συνήθειες που λειτουργούν ως ασπίδα προστασίας από τις ιώσεις. Μήπως ήρθε ο καιρός να τις υιοθετήσεις;

1.Πλένε συχνά τα χέρια σου

Το πλύσιμο των χεριών είναι ο πιο απλός και ταυτόχρονα, αποτελεσματικός τρόπος για να εμποδίσουμε τη μετάδοση ασθενειών, όπως το κοινό κρυολόγημα, τις ιώσεις, τις λοιμώξεις του αναπνευστικού και του γαστρεντερικού συστήματος και πολλές ακόμα μεταδοτικές ασθένειες. Ένα επιπλέον μυστικό είναι να αποφεύγουμε να πιάνουμε με τα χέρια το πρόσωπό μας αφού η πιο συνηθισμένη οδός μετάδοσης μικροβίων και ιών είναι η μεταφορά τους από τα χέρια στο στόμα ή τη μύτη.

2.Άνοιγε συχνά τα παράθυρα 

Σε κλειστούς χώρους που δεν αερίζονται τακτικά γίνεται συσσώρευση αλλεργιογόνων ουσιών, ιών και μικροβίων πράγμα που αυξάνει τις πιθανότητες μετάδοσης ασθενειών αλλά και εκδήλωσης αλλεργικών συμπτωμάτων όπως φτάρνισμα ή βήχας. Ανοίγοντας τα παράθυρα ορισμένες ώρες εξασφαλίζεται η απαραίτητη ανανέωση του αέρα.

3.Χρησιμοποίησε σκόρδο στη μαγειρική 

Είναι γνωστό για τις αντιυπερτασικές του ιδιότητες. Επιπλέον, όμως, τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα γι’ αυτό είναι σκόπιμο να χρησιμοποιείται συχνά στη μαγειρική αφού με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζονται τα θετικά του οφέλη στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού και κατ’ επέκταση της υγείας μας.

4.Διατήρησε το χώρο σου καθαρό 

Οι ιοί και τα μικρόβια δεν μεταδίδονται μόνο με το φτέρνισμα και τον βήχα. Επιβιώνουν για αρκετή ώρα πάνω σε επιφάνειες, όπως για παράδειγμα το ακουστικό του τηλεφώνου, τα πόμολα της πόρτας και το ποντίκι του υπολογιστή. Απολυμαίνοντας συχνά αυτές τις επιφάνειες μειώνεις την πιθανότητα μετάδοσής τους.

5.Φάε φρούτα και λαχανικά 

Είναι πλούσια σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά που διασφαλίζουν καλύτερη υγεία. Επιλογές όπως εσπεριδοειδή, ακτινίδιο, πιπεριές είναι πλούσια σε βιταμίνη C που θεωρείται πολύ καλός σύμμαχος του ανοσοποιητικού.

6.Γυμνάσου με μέτρο

Η γυμναστική με μέτρο και όχι σε βαθμό εξαντλήσεως φαίνεται σύμφωνα με έρευνες ότι τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Μην ξεχνάς ότι όσο πιο δυνατό είναι το ανοσοποιητικό σύστημα, τόσο πιο γρήγορα μπορεί να αναρρώσει κάποιος αν κολλήσει κάποια ίωση.

7.Άφησε τα παπούτσια έξω από το σπίτι

Είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος να κρατάς το χώρο που ζεις καθαρό διασφαλίζοντας ότι ένα σημαντικό μέρος των μικροβίων παραμένουν έξω από την πόρτα του σπιτιού σου.

8.Κοιμήσου αρκετά

Σύμφωνα με έρευνα του Carnegie Mellon University στο Pittsburgh όσο λιγότερες ώρες κοιμάται κάποιος τόσο πιο συχνά αρρωσταίνει. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ένας επαρκής ύπνος 7 με 8 ώρες οχυρώνει τον οργανισμό απέναντι στις ασθένειες αλλά και τον βοηθά να αναρρώσει πιο γρήγορα σε περίπτωση που προσβληθεί από κάποια ίωση.


Διάβασε ακόμα:

3 Τρόποι Με Τους Οποίους Ο Ύπνος Σε Θωρακίζει

5 Τροφές Για Ένα Ισχυρότερο Ανοσοποιητικό


ΥΓΕΙΑ