Ένας Κορυφαίος Παθολόγος Σου Λέει Τα 5 «ΔΕΝ» Αυτών Που Δεν Αρρωσταίνουν Συχνά

Μάθε τι (δεν) πρέπει να κάνεις βήμα βήμα.


credit: Kira auf der Heide/unplash


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί δεν πρέπει να είσαι διαχυτικός.
- Γιατί να αποφύγεις την πολυφαρμακία.

Να τρέφεσαι υγιεινά, να ντύνεσαι ζεστά (αλλά όχι υπερβολικά ώστε να ιδρώνεις), να αερίζεις καλά τον χώρο που ζεις και εργάζεσαι, να πλένεις συχνά τα χέρια σου, να έχεις απολυμαντικό στην τσάντα σου… Ναι ξέρω! Όλα αυτά είναι συμβουλές για την προστασία σου από ιούς και μικρόβια που έχεις ακούσει και έχεις διαβάσει ξανά και ξανά. Όμως παρόλο που τα περισσότερα από αυτά τα εφαρμόζεις, πάλι άρρωστος καταλήγεις αφού δεν υπάρχει ίωση για ίωση που να μην έχει κολλήσει σαν μαγνήτης πάνω σου.

Την ίδια ώρα ο συνάδελφος με τον οποίο μοιράζεσαι το ίδιο γραφείο σφύζει από υγεία τους περισσότερους μήνες του χρόνου και καμία ίωση δεν φαίνεται να τον αγγίζει. Ποιο είναι το μυστικό του αναρωτιέσαι;

Ρωτήσαμε τον Δημήτρη Δελλή, Ειδικό Παθολόγο – Διατροφολόγο και μας αποκάλυψε κάποια ποιοτικά χαρακτηριστικά που αφορούν τα άτομα που δεν αρρωσταίνουν συχνά. Ορίστε ποια είναι αυτά:

1.Δεν καπνίζουν

Εκτός από τους διάφορους τύπους καρκίνου και τα άλλα θανατηφόρα νοσήματα που προκαλεί το κάπνισμα, δυσχεραίνει την αναπνευστική λειτουργία και ευνοεί τις λοιμώξεις του αναπνευστικού. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ότι ένας καπνιστής αρρωσταίνει πιο συχνά από ασθένειες του αναπνευστικού αλλά ότι και μια ίωση είναι πιο πιθανό να προκαλέσει επιπλοκές σε έναν καπνιστή από ότι σ’ έναν μη καπνιστή. Σίγουρα λοιπόν και μόνο το μην είναι καπνιστής κάποιος λειτουργεί ως μεγάλο όφελος για την υγεία του σε σχέση με εκείνους που καπνίζουν. Γι' αυτό κόψε το τσιγάρο και φτάσε μέχρι τα 80

2.Δεν αγχώνονται

Το στρες είναι γνωστό ότι σε ρίχνει στο κρεβάτι, καθώς πλήττει το ανοσοποιητικό καθιστώντας μας πιο ευάλωτους σε ασθένειες, επιδεινώνοντας τα συμπτώματα και επιμηκύνοντας το χρόνο ανάρρωσης. Είναι αρκετά συνηθισμένο να αρρωσταίνουμε πιο συχνά σε περιόδους αυξημένου στρες. Τα άτομα λοιπόν που φροντίζουν να έχουν υπό έλεγχο το στρες φαίνεται να έχουν ένα πλεονέκτημα που λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας της υγείας τους.

3.Δεν παίρνουν φάρμακα με το παραμικρό 

Η πολυφαρμακία και γενικά η αλόγιστη χρήση φαρμάκων είναι γνωστό ότι διαταράσσει τους μηχανισμούς του ανοσοποιητικού μας συστήματος με αρνητικές επιπτώσεις στην άμυνά μας. Γι’ αυτό για κάθε πρόβλημα υγείας θα πρέπει να παίρνεις φάρμακα μόνο εφόσον το συστήσει ο γιατρός.

4.Δεν είναι ιδιαίτερα διαχυτικοί

Αυτό σημαίνει ότι αποφεύγουν να φιλήσουν κάθε γνωστό που βλέπουν στο δρόμο προκειμένου να εκφράσουν τη συμπάθειά τους ή τουλάχιστον σίγουρα δεν φιλούν κάποιον με συμπτώματα ίωσης λέγοντας «Μη φοβάσαι δεν κολλάω…». Η στενή επαφή μέσω του φιλιού έστω και στο μάγουλο είναι ένας βασικός τρόπος μετάδοσης των ιώσεων και σε περίοδο έξαρσης καλό είναι να αποφεύγεται. 

Να θυμάσαι ότι μια ίωση μπορεί να κολλήσει ακόμα κι όταν έχει υποχωρήσει η φάση της έξαρσης των συμπτωμάτων και το άτομο είναι στη φάση της ανάρρωσης που σημαίνει ότι δεν έχει πλέον έντονα συμπτώματα ή λίγο πριν την εμφανή έναρξή τους (περίοδος επώασης).

5.Δεν αγαπούν το συνωστισμό

Η παραμονή σε χώρους κλειστούς, με πολυκοσμία και καπνό ευνοεί την μετάδοση ιώσεων. Πιο συγκεκριμένα με τον βήχα τα σταγονίδια ενός ασθενούς που έχουν τον ιό μπορεί να ταξιδέψουν μέχρι 9 μέτρα, ενώ το φτάρνισμα εκτοξεύει σταγονίδια με ιούς μέχρι και 15 μέτρα μακριά! Γι’ αυτό καλό είναι, εφόσον είναι δυνατόν, να αποφεύγεις τις εξόδους σε ώρες ή μέρες αιχμής ιδιαίτερα τις περιόδους αυξημένων ιώσεων. Πολλές φορές ίσως είναι καλύτερα σε περιόδους έξαρσης των ιώσεων να κάνεις στροφή σε πιο φιλικές για την υγεία σου επιλογές προτιμώντας τη φύση και τον καθαρό αέρα από τα κλειστά πολυσύχναστα μέρη.

Και αν κάνεις όλα τα παραπάνω και είσαι έτοιμος για το επόμενο βήμα για την προστασία σου, μάθε πότε είναι η καλύτερη στιγμή για 9 συνήθειες υγείας από την επιστήμη της χρονοβιολογίας.


Διάβασε ακόμα:

Μήπως Το Στρες Σε Ρίχνει Στο Κρεβάτι;

5 Τροφές Για Ένα Ισχυρότερο Ανοσοποιητικό


ΥΓΕΙΑ