3 Τρόποι Με Τους Οποίους Ο Ύπνος Σε Θωρακίζει

Γιατί κάθε λεπτό στο κρεβάτι μετράει υπέρ σου.


Credit: Pixabay


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Πόσες ώρες ύπνου είναι απαραίτητες.
- Ποια είναι η σχέση ύπνου και βάρους. 

Τα υπερβολικά ωράρια της δουλειάς, οι αυξημένες υποχρεώσεις, το άγχος και το στρες ενδέχεται να επηρεάζουν την ποιότητά και την διάρκεια του ύπνου σου και κατ' επέκταση μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην υγεία σου. Σύμφωνα με έρευνες 7-9 ώρες ύπνου την ημέρα θωρακίζουν την υγεία μας και το ανοσοποιητικό μας σύστημα, μας βοηθούν να διατηρούμε το βάρος μας σταθερό και αυξάνουν τη διάρκεια της ζωής μας.

7-9 ώρες ύπνου την ημέρα θωρακίζουν την υγεία μας και το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

3 τρόποι με τους οποίους ο ύπνος σε θωρακίζει

1. Αυξάνει την μακροζωία σου

Ερευνητές από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία ανέλυσαν δεδομένα περισσότερων από 1,3 εκατομμυρίων ατόμων, από 16 έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε βάθος 25 χρόνων και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι κοιμόντουσαν λιγότερο από 6 ώρες την ημέρα είχαν 12% περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν λιγότερο σε σχέση με όσους κοιμόντουσαν επαρκώς. Η χρόνια έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών παθήσεων όπως είναι ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά προβλήματα και η παχυσαρκία.

Η χρόνια έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών παθήσεων όπως είναι ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά προβλήματα και η παχυσαρκία.

2. Βοηθάει το ανοσοποιητικό σου

Όταν κοιμόμαστε, το ανοσοποιητικό μας απελευθερώνει κάποιες μοριακές ενώσεις που ονομάζονται κυτοκίνες. Μερικές από αυτές προστατεύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα, καθώς το βοηθούν να καταπολεμήσει τυχόν λοιμώξεις. Αν λοιπόν δεν κοιμάσαι αρκετά, ο οργανισμός σου δεν παράγει αρκετές κυτοκίνες, με αποτέλεσμα το ανοσοποιητικό σου να πέφτει κι εσύ να αρρωσταίνεις πιο εύκολα.

Αν δεν κοιμάσαι αρκετά, το ανοσοποιητικό σου πέφτει κι εσύ αρρωσταίνεις πιο συχνά.

Έρευνα του 2013 ανακάλυψε πως η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο λοιμώξεων στον οργανισμό. Οι ερευνητές μελέτησαν άτομα που έπασχαν από χρόνια έλλειψη ύπνου ή κοιμόντουσαν 4-5 ώρες την ημέρα. Και στις δύο περιπτώσεις οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το ανοσοποιητικό σύστημα των συμμετεχόντων επηρεαζόταν από την έλλειψη ύπνου.

3. Ρυθμίζει την όρεξή σου

Ένας επαρκής ύπνος αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας του οργανισμού σου και ρυθμίζει σωστά τον μεταβολισμό σου.

Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, ο εγκέφαλός σου απελευθερώνει κάποιες χημικές ουσίες, οι οποίες σου δημιουργούν την αίσθηση ότι πεινάς, με αποτέλεσμα να τρως περισσότερο και ως εκ τούτου να παχαίνεις.

Ερευνητές μελέτησαν περισσότερους από 5000 ενήλικες και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι από αυτούς κοιμόντουσαν λιγότερο από 4.5 ώρες την ημέρα, εμφάνιζαν μεγαλύτερο δείκτη μάζας σώματος σε σχέση με όσους κοιμόντουσαν κατά μέσο όρο 7 ώρες. Μάλιστα,  η έλλειψη ύπνου έχει αρνητικές συνέπειες και στα παιδιά καθώς σύμφωνα με έρευνα του 2014,  όσα παιδιά κοιμούνται λίγο έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.

Ο ύπνος σε προστατεύει από ασθένειες και χρόνιες παθήσεις και σου χαρίζει ενέργεια και μακροζωία. Βάλ' τον λοιπόν στη ζωή σου όσο περισσότερο μπορείς και δεν θα χάσεις!

Διάβασε ακόμα:

Ένας Ψυχοθεραπευτής Εξηγεί Τις Επιπτώσεις Της Έλλειψης Ύπνου Στην Υγεία

Ανακάλυψε Μια Από Τις Ισχυρότερες Δυνάμεις Του Ύπνου

ΥΠΝΟΣ