4 Τρόποι Για Να Δουλεύεις Πιο Μεθοδικά

Γιατί το να δουλεύεις πολλές ώρες δε σε κάνει πιο παραγωγικό.


Credit: Alex Kotliarskyi/Unsplash

Δουλεύεις πολλές ώρες και παρόλα αυτά δεν προλαβαίνεις να τελειώσεις όλα όσα πρέπει; Το να δουλεύεις πολλές ώρες δεν σε κάνει πιο παραγωγικό. Αντίθετα σε εξουθενώνει. Γι’ αυτό θα πρέπει να βρεις έναν τρόπο για να δουλεύεις μεθοδικά.

4 συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσεις:

1. Να έχεις ένα σχέδιο και να βάζεις προτεραιότητες

Φτιάξε μία λίστα με όλα όσα πρέπει να γίνουν. Είναι μία πολύ καλή αρχή αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό, γιατί συνήθως αυτή η λίστα είναι αρκετά μεγάλη. Επειδή λοιπόν δεν μπορείς να τα κάνεις όλα, βάλε προτεραιότητες: τι είναι πιο σημαντικό και τι όχι; Θα πρέπει να επιλέξεις με προσοχή ώστε να κάνεις ορισμένα πράγματα και να αφήσεις τα υπόλοιπα. 

Αφού προσδιορίσεις τις προτεραιότητές σου, σημείωσέ τες και σε συνδυασμό με την λίστα σου, φτιάχνε κάθε ημέρα ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την επόμενη. Με τι θα ασχοληθείς και με τι όχι; Τι θα αναβάλλεις; Τι θα αναθέσεις σε κάποιον άλλον;

Καλό είναι με τα πιο δύσκολα να ασχοληθείς νωρίς το πρωί. Έτσι, ακόμα και αν δεν κάνεις όλα όσα πρέπει, θα έχεις κάνει τα πιο σημαντικά. Και αυτό θα σε γεμίσει ενέργεια.

2. Μη χαζεύεις

Προγραμμάτισε και αφιέρωσε κάποιες ώρες για να κάνεις τα πιο απαιτητικά πράγματα και προσπάθησε όσο μπορείς να είσαι συγκεντρωμένος. Μην ασχολείσαι με email και μέσα κοινωνικής ενημέρωσης.

Είναι πολύ σημαντικό να παραμένεις συγκεντρωμένος γιατί η κάθε διακοπή επηρεάζει την αποδοτικότητά σου. Αν για παράδειγμα κάνεις 2 λεπτά διάλειμμα για να δεις ένα email χρειάζεσαι πολύ χρόνο και πολλή προσπάθεια για να ξανασυγκεντρωθείς.

3. Να δίνεις στον εαυτό σου αρκετό χρόνο για να χαλαρώσει και να κοιμηθεί

Δεν είσαι παραγωγικός αν είσαι κουρασμένος. Και για να μπορέσεις να καταπολεμήσεις την κούραση, θα πρέπει να βάζεις όρια για να μπορείς να ξεκουράζεσαι.

Κάθε ημέρα να δουλεύεις μέχρι μία συγκεκριμένη ώρα. Αν δεν έχεις κάνει όλα όσα έπρεπε μέχρι εκείνη την ώρα, μην συνεχίσεις να δουλεύεις. Κάνε ένα διάλειμμα και σκέψου τι σου έχει απομείνει. Μπορούν αυτά που σου έχουν απομείνει να γίνουν την επόμενη ημέρα; Τις περισσότερες φορές μπορούν. Συνεπώς, το να ξενυχτίσεις στην δουλειά δεν έχει νόημα. Γιατί αν δουλεύεις ενώ είσαι κουρασμένος, σπαταλάς άσκοπα τον χρόνο σου, χωρίς να ουσιαστικά αποτελέσματα. 

4. Βάζε όρια μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής

Μην κοιτάζεις τα email σου όταν είσαι εκτός γραφείου και μην χαζεύεις όταν είσαι στην δουλειά σου. Αποφάσισε πότε δουλεύεις και πότε όχι. Δεν μπορείς να κάνεις και τα δύο την ίδια στιγμή. Μάθε να ξεχωρίζεις την δουλειά από την προσωπική σου ζωή. 

Να θυμάσαι πως κανείς δεν είναι τέλειος. Συνεπώς δεν θα είναι όλες οι ημέρες το ίδιο παραγωγικές. Και ποτέ δεν θα τις σχεδιάζεις τέλεια. Ακόμα και αν το κάνεις, κάποια πράγματα που δεν είχες υπολογίσει θα χαλάνε τα σχέδιά σου. 

Όμως, το να φτιάχνεις ένα πρόγραμμα με όλα όσα πρέπει να κάνεις καθημερινά και που θα σου επιτρέπει να ξεκουράζεσαι και να χαλαρώνεις, είναι βέβαιο πως θα σε κάνει πιο παραγωγικό.  


Διάβασε ακόμα:

Οι Συνήθειες Που Επηρεάζουν Την Αποδοτικότητά Σου

Έρευνα: Αύξησε Την Αποδοτικότητά Σου Μετά Μουσικής!


WORK SMARTER, WORK LIFE BALANCE