Οι Επιστήμονες Σου Λένε Πώς Και Γιατί Τα Αρνητικά Συναισθήματα Σου Κάνουν Καλό

Μάθε γιατί η αποδοχή τους ωφελεί την ψυχική μας υγεία και ευεξία.


Photo Credit: Nik Shuliahin/Unsplash


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί η αποδοχή των συναισθημάτων είναι η καλύτερη λύση.
- Γιατί η παραδοχή δεν αποτελεί ήττα.

Έχεις πιέσει ποτέ τον εαυτό σου να χαμογελάσει ενώ είσαι στενοχωρημένος; Έχεις πιεστεί να δείξεις ότι είσαι καλά ενώ δεν είσαι; Και αν ναι, είχε αποτέλεσμα; Αυτή η πίεση και ο εξαναγκασμός μπορεί να αλλάξουν προσωρινά την διάθεσή σου. Αλλά πρόσεξε. Μόνο προσωρινά.

Αν καταπνίγεις τα αρνητικά σου συναισθήματα και δεν τα εκφράζεις, ενδεχομένως να βλάπτεις την ψυχική σου υγεία. Γι' αυτό και η καλύτερη λύση είναι η αποδοχή.

Τι υποστηρίζει η επιστήμη

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια προσπάθησε να μελετήσει δύο μεταβλητές: την αποδοχή αρνητικών συναισθημάτων και την ψυχική ευεξία, αλλά και την μεταξύ τους σχέση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 3 στάδια σε συμμετέχοντες από διαφορετικά κοινωνικό-οικονομικά υπόβαθρα, οι οποίοι είχαν βιώσει δυνατά ή αρνητικά συναισθήματα.

Τι ανακάλυψαν; Όσοι από τους συμμετέχοντες αποδεχόντουσαν τα αρνητικά τους συναισθήματα, όπως ο θυμός και το άγχος, ένιωθαν καλύτερα σε σχέση με όσους προσπαθούσαν να τα καταπνίξουν και συνεπώς είχαν αυξημένες πιθανότητες να είναι ψυχικά υγιείς.

Αποδοχή των αρνητικών συναισθημάτων

Η αποδοχή αρνητικών συναισθημάτων μας βοηθάει να αντιδρούμε και να διαχειριζόμαστε καλύτερα στρεσογόνες καταστάσεις. Και με την πάροδο του χρόνου δρα θετικά στην ψυχική μας υγεία και ευεξία.

Η παραδοχή και η αποδοχή των αρνητικών συναισθημάτων δε σημαίνει ήττα.

Βιώνοντας ένα αρνητικό συναίσθημα θα πρέπει να μάθεις να μην το καταπνίγεις, να μην το καμουφλάρεις, να μην το μειώνεις και να μην το υπονομεύεις λέγοντας «δεν έγινε και τίποτα».

Πάντα θα συμβαίνουν αρνητικά πράγματα. Αναπόφευκτα. Γιατί κι αυτό είναι μέσα στην ζωή. Πάντα θα χάνουμε ανθρώπους που αγαπάμε και πάντα θα στενοχωριόμαστε. Είτε αυτή η στενοχώρια αφορά σε κάτι σημαντικό ή ασήμαντο. Αν πιέζουμε τον εαυτό μας να μην εκφράζει καθετί αρνητικό που βιώνουμε, αν δεν του δίνουμε τον χρόνο να πενθήσει, να κλάψει και να το επεξεργαστεί και τον πιέζουμε να είναι χαρούμενος, τότε δεν θα μπορούμε να διαχειριστούμε την ίδια την ζωή μας και καθετί άσχημο που θα συμβαίνει, θα μας διαλύει.

Σκέψου τα αρνητικά  συναισθήματα σαν σύννεφα που κινούνται. Μπορείς να τα δεις αλλά δεν αποτελούν κομμάτι σου.

Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα βιώσεις κάτι αρνητικό και θα πιεστείς να χαμογελάσεις ενώ δεν το νιώθεις, προσπάθησε να αποδεχτείς αυτό που αισθάνεσαι και μην προσπαθήσεις να το αλλάξεις. Και μην ξεχνάς:

Πάντα μετά την βροχή, βγαίνει το ουράνιο τόξο. 

Διάβασε ακόμα:

Μάθε Να Συγχωρείς. 3 Έρευνες Σου Δείχνουν Γιατί 

7 Απλά Βήματα Για Να Είσαι Χαρούμενος Όλη Την Ημέρα 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, ΥΓΕΙΑ