"Grounding": Υιοθέτησε Την Τεχνική Που Διώχνει Το Στρες!

Η ψυχολόγος Karin Monster σου μαθαίνει πώς να νικήσεις το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας.



Σκέψου λίγο τον κόσμο μας σήμερα. Έχουμε κινητά, συνεχείς ειδοποιήσεις και φυσικά 24ωρες ειδήσεις. Ποτέ ξανά στην ιστορία δεν υπήρχαν τόσα πολλά ερεθίσματα. Αλλά με όλη αυτήν την υπερ-πληροφόρηση του ψηφιακού κόσμου, το να επαναπροσδιορίσεις την σχέση σου με τον εαυτό σου, δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό από όσο είναι σήμερα. 

Γι' αυτό και θέλω να μοιραστώ μαζί σου κάποιες βασικές τεχνικές. Ονομάζονται «grounding techniques» και θα σε βοηθήσουν να είσαι πιο ήρεμος αλλά και να δίνεις περισσότερη σημασία στο μυαλό, το σώμα και την ψυχή σου. Να μπορέσεις να συνδεθείς με αυτά και να μειώσεις το στρες, να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις της καθημερινότητας και να ζήσεις καλύτερα την κάθε στιγμή. 

Τι εννοούμε με τον όρο “grounding” και πώς ακριβώς θα σε βοηθήσουν αυτές οι τεχνικές; Εννοούμε να επαναπροσδιορίσεις την σχέση σου με το μυαλό, το σώμα και την ψυχή σου, με τέτοιο τρόπο ώστε να είσαι περισσότερο «παρών» παρά απών, χαμένος στις σκέψεις σου και να επανέλθεις στο τώρα. Γιατί από εκεί ξεκινούν όλα. 

Όταν συνδέεσαι με το σώμα σου, συνδέεσαι και με το παρόν. Βλέπεις τι υπάρχει μπροστά σου και αντιδράς χωρίς άγχος, κατάθλιψη ή φόβο. Εκείνο το λεπτό όλα είναι τέλεια.

Ας υποθέσουμε πως εντελώς ξαφνικά αντιμετωπίζεις μία απρόσμενη πρόκληση. Αν κολλήσεις, αντί να αντιδράσεις θα σε κυριεύσει ο πανικός πριν καλά καλά το συνειδητοποιήσεις. Και έτσι, το μυαλό σου θα δημιουργήσει μία ιστορία βασιζόμενο σε ότι νομίζει ότι συμβαίνει.

Αν όμως ξεκολλήσεις από τις σκέψεις σου και έρθεις σε επαφή με αυτό που πραγματικά συμβαίνει και όχι με αυτό που νομίζεις ότι συμβαίνει, τότε μπορείς να αντιδράσεις με ψυχραιμία, χωρίς πανικό.

Ακούγεται καλύτερο. Σωστά;

Πώς κάνεις αυτήν την μαγική τεχνική να δουλέψει στην περίπτωσή σου; Θα μοιραστώ μαζί σου 3 τρόπους. Από τα απλά reboots των αισθήσεων μέχρι τους πιο πολύπλοκους.

Συμβουλή #1: Κινήσου

Μερικές φορές είναι τόσο απλό. Κινήσου. Όταν οι σκέψεις σου είναι διάσπαρτες ή έχεις τις μαύρες σου, τίποτα δεν θα σε βοηθήσει περισσότερο από το κινηθείς, κάνοντας έτσι το σώμα σου να λειτουργήσει.

Μία κρίση πανικού, σίγουρα δεν είναι το καλύτερο πράγμα στον κόσμο. Ωστόσο μπορείς καθημερινά να προσπαθείς να αποβάλλεις το στρες, προτού αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην μπορείς να το διαχειριστείς.

Με μία βόλτα στην φύση, τα επίπεδα της ενέργειάς σου θα πολλαπλασιαστούν. Αν για παράδειγμα είσαι σε ένα μέρος όπου τα πόδια σου μπορούν να αγγίξουν το έδαφος, αυτό θα βοηθήσει ώστε να συνδεθείς ακόμα πιο ουσιαστικά με το τώρα. Το δάσος ή έστω ένα πάρκο θα σου προσφέρει extra boost εξαιτίας των ουσιών που εκκρίνονται από τα δένδρα.

Αν τώρα δεν μπορείς να βρεθείς στην φύση, δεν πειράζει. Οποιοδήποτε είδος κίνησης θα σου προσφέρει ενέργεια και θα σε επαναφέρει στο τώρα. Οπότε κινήσου όσο περισσότερο μπορείς και όσο πιο συχνά μπορείς.

Συμβουλή #2: Κάνε Reboot στις αισθήσεις σου

Παλαιότερα, το να συνδεθείς με τον εαυτό σου αφορούσε αποκλειστικά την θεραπεία του μυαλού. Σήμερα, το να συνδεθείς με τις αισθήσεις σου είναι το ίδιο σημαντικό με το να μπορέσεις να κατανοήσεις τις σκέψεις σου.

Αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά ασθενείς που υποφέρουν από κρίσεις πανικού και άγχος.

Ο καθένας μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα tips, όποια στιγμή θέλει! Το μόνο που χρειάζεται είναι λίγα μόνο λεπτά και πολλή συγκέντρωση. Και αυτό μπορεί να το κάνει στο σπίτι, το γραφείο ή οπουδήποτε αλλού.

Είναι μία μέθοδος πολύ απλή και λειτουργεί από το 5 στο 1. 

Ας υποθέσουμε ότι σε κατακλύζει ξαφνικά πανικός. Τι μπορείς να κάνεις για να τον σταματήσεις και να επαναφέρεις τον εαυτό σου; Κάνε focus στις αισθήσεις σου και εστίασε στο μέρος που βρίσκεσαι τώρα.

Πρώτον, διάλεξε 5 αντικείμενα από το περιβάλλον σου. Οποιαδήποτε. Δώσε τους την αμέριστη προσοχή σου. Μπορεί αυτά να είναι ένα γραφείο, μία καρέκλα, ένα ρολόι ή ένα βάζο με λουλούδια. Δεν έχει σημασία τι θα διαλέξεις. Συνδέσουν με τον κόσμο γύρω σου, μέσα από την δική σου ματιά. Παρατήρησε τι υπάρχει εκεί έξω. Επανάλαβε στον εαυτό σου «εδώ είμαι» και εστίασε στον εξωτερικό κόσμο.

Δεύτερον, βρες 4 πράγματα που μπορείς να αισθανθείς. Ίσως είναι η υφή της καρέκλας σου. Ή το πόσο λεία είναι η επιφάνεια του τραπεζιού. Όταν έχεις φυσική επαφή με κάτι, μέσω της αφής, χρησιμοποιείς όχι μόνο τα δάχτυλά σου, αλλά και το σώμα σου.

Τρίτον, ποια είναι τα 3 πράγματα που μπορείς να ακούσεις; Νιώσε την ησυχία γύρω σου. Άκου τι υπάρχει πέρα από αυτήν. Ίσως ακούσεις τον ήχου του ρολογιού. Ίσως ενός computer ή ενός ψυγείου. Ίσως ακούσεις ομιλίες από το διπλανό δωμάτιο.

Τέταρτον, ποια δύο πράγματα μπορείς να μυρίσεις γύρω σου; Μπορεί να είναι οτιδήποτε, από την μυρωδιά του καφέ σου μέχρι τα λουλούδια που βρίσκονται πάνω στο γραφείο σου. Εστίασε σε δύο ξεχωριστές μυρωδιές που θα σου δείξουν πού βρίσκεσαι.

Τώρα που έχεις χρησιμοποιήσει όλες τις αισθήσεις σου, ποιο είναι το επόμενο βήμα αυτής της διαδικασίας;

Εστίασε σε ένα πράγμα που εκτιμάς στον εαυτό σου. Ποιο είναι αυτό που σε κάνει να νιώθεις περήφανος; Τι σε κάνει να νιώθεις ευγνώμων για αυτό που είσαι; Διάλεξε ένα πράγμα που αγαπάς και άφησέ το να σε γεμίσει εκτίμηση για εσένα τον ίδιο.

Αυτό είναι το grounding. Να συνδέεσαι με το τώρα, να επαναπροσδιορίζεις το μυαλό, το σώμα και την ψυχή σου. Δεν είναι τόσο δύσκολο. Συμφωνείς;

Συμβουλή #3: Συνδέσου με την ψυχή σου

Μπορεί να σου ακούγεται τρελό. Στην πραγματικότητα όμως είναι κάτι πολύ όμορφο. Μπορεί να γίνει οπουδήποτε αν φυσικά προτίθεσαι να αφιερώσεις ένα λεπτό, να πάρεις μία βαθιά αναπνοή και να νιώσεις αυτήν την ενέργεια που είναι πάντα εκεί για εσένα.

Μπορείς να κάθεσαι, να είσαι όρθιος ή ακόμα και να ξαπλώσεις. Πάρε μία βαθιά αναπνοή, χαλάρωσε και σκέψου την σχέση με την μητέρα Γη. Μπορείς να την φανταστείς όπως εσύ θέλεις. Ίσως της δώσεις χρώμα. Ίσως πάλι νιώσεις απλά την ενέργειά της.

Τώρα φαντάσου αυτήν την ενέργεια, σαν ένα σκοινί που ξεκινάει από το σώμα σου και καταλήγει στο κέντρο της γης. Και όταν φτάσει εκεί θα σου επιτρέψει να απελευθερώσεις οτιδήποτε είσαι έτοιμος να ξεφορτωθείς.

Αν θέλεις να επεκτείνεις ακόμα περισσότερο αυτήν την εμπειρία, φαντάσου ένα άλλο σκοινί που ξεκινάει από το κεφάλι σου και καταλήγει στον ήλιο. Η ζεστή του ενέργεια, σε θρέφει, σε ζεσταίνει και σε θεραπεύει. Σου προσφέρει μία ακόμα βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό σου, με την γη, με την στιγμή.

Αυτές οι μέθοδοι grounding, όχι μόνο θα σε φέρουν πίσω ξανά στο τώρα, αλλά θα σε βοηθήσουν να αναζωογονηθείς, να αποβάλλεις το στρες και να ξανανιώσεις. Καθεμία από αυτές σε βοηθάει να είσαι περισσότερο «παρών» και «καθαρίζει» την ψυχή σου μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Σου προτείνω να τσεκάρεις τον εαυτό σου και να χρησιμοποιείς αυτές τις μεθόδους για αρχή 3 φορές την ημέρα. Δοκίμασε να αρχίσεις με την αγαπημένη σου μέθοδο, έτσι ώστε να ξεκινήσεις την ημέρα σου δίνοντας το «παρών». Κατά το μεσημέρι δες πώς έχει κυλήσει η ημέρα σου και στο τέλος της ημέρας διώξε όλες τις ανησυχίες σου και προετοιμάσου για έναν καλό ύπνο.

Όσο πιο πολύ εξασκείσαι στις μεθόδους αυτές, τόσο περισσότερη γνώση θα αποκτάς σε ότι κάνεις. Τόσο περισσότερο θα μπορείς να καταπολεμήσεις το άγχος και το στρες ή να τα κρατήσεις σε διαχειρίσιμα επίπεδα. Και φυσικά τόσο πιο εύκολα θα μπορείς να επαναφέρεις τον εαυτό σου στο τώρα. Και τότε θα μπορείς να ζήσεις πραγματικά. Και το grounding είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να το καταφέρεις.

Διάβασε ακόμα:

Αυτό-Ύπνωση. Η Εμπειρία Που Σε Βοηθάει Να Πετύχεις Τους Στόχους Σου Με Τη Δύναμη Του Μυαλού Σου

Γιατί Πρέπει Να Καλλιεργείς Την Πνευματική Σου Ευεξία

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ, LIVE BETTER